Miről szól ez?

Egy buszról, aki egy Ikarus 280-as. Egy autóról akit Dromedárnak hívnak, meg rólam, aki szeret magáról beszélni.

Dromedár hibalista

Nagy:
- Fényezésen átütött a rozsda
- Mindenhol máshol is átütött a rozsda
- Valahol folyik a hűtővíz
- Állandóan elpukkan a tompított biztosíték
Kicsi:
- Basszusnál zörög a műszerfal :)
- Vízlehúzó gumi kikeményedett
- Ajtó körüli gumi szintén

Kategóriák

Hova lista

  • Debrecen / Nagytemplom
  • Szeged / Dóm
  • Budapest / Parlament
  • Budapest / Bazilika
  • Budapest / Vár / Sikló
  • 9 lukú híd
  • M.o. Hegyeshalom (nincs ott semmi)
  • Hévíz
  • Kékestető
  • Ópusztaszer / Feszty körkép
  • Pécs / török izgalmak
  • M.o. Egy csikós (plusz pontért)
  • Egri vár
  • Esztergom a vonatok miatt
  • Dunakanyar
  • Aggteleki cseppkőbarlang
  • Balaton (csak mert)
  • Tihany
  • Hortobágyi Nemzeti Park
  • Sirok
  • Sümegi vár
  • Győr
  • Sopron
  • Kőszeg
  • Lillafüred
  • Keszthely
  • Orfű

2008.11.20. 13:31 Divi

Kellékek egy autó lefényezéséhez #2

Jó nap, Nép!

Megosztanám veletek fivérim, hogy ez előző bejegyzésben felsorolt eszközök mi mindere jók.

Akrill festék:Egyből egy kivétellel kezdeném. Anynira nem ingerülten, de azért csak-csak próbáltam megfejteni, hogy az autóra fújt cucc, miért AKRIL festék. Ami biztos, hogy a kötőréteg, tehát AZ ami a védőréteget alkotja, az "akril". Ez a védőréteg foglalja magában a pigmenteket, illetve a töltőanyagot. A töltőanyag nem jó másra, mintsem mövelje a festés vastagságát, ellenállóbbá tegye, a pigmentek felelnek a festék szinéért, a kötőréteg, meg közrefogja az egészet.
Képzeljük el az egészet úgy, hogy apró szilárd porszemcsék úszkálnak valami löttyben, amint felkenjük a löttyöt megszilárdul és magába zárja ezeket az szemcséket. a kötőréteg átlátszó, a töltőréteg eleve színtelen, így egyedül a pigmentek maradnak láthatóak ==> kész a fekete festék.

Imhol egy wikis szösszenet minderről, melyet Fanni hozott tudtomra, jól meg is köszöntem neki: hu.wikipedia.org/wiki/Akrilfest%C3%A9k
Konklúzió: Az akril festék jó cucc.

Aktivátor: Ahhoz meg megértsük mi az aktivátor érdemes tudni mi a "2 komponensű festék".
Van a festék maga, ami csak és kizárólag akkor hajlandó megkötni (térhálósodni, éééértem?) ha összekeverjük egy másik kémia anyaggal.
Egyszerűen fogalmazva, A festék egyik komponense az egyik kancsóban érkezik, a másik komponense a másik kancsóban. Ha összeöntöd, elkezd megkötni, tehát utána célszerű minél hamarabb felhordani arra a felületre ahova tervezed.

Higító: Egyszerű, higító nélkül a festék nehezen kenhető, és még nehezebben fújható szórópiszollyal. Amíg el nem párolog a festékből, addig sokkal folyósabb lesz. Slussz-passz.

 

Vizes csiszoló: aka csiszolópapír. A kalapács után a legnépszerűbb szerszám. Az egyik fele érdes, oszt' ide-oda tologatod a felületen, és akkro jó lesz neked. Millió felé-fajtája  van attól függően hogy milyen felületet akarsz csiszolni. A mögöttes szám jelzi a papír  durvaságát, minél alacsonyabb a  szám, annál durvább.
Esetemben nagy mennyiségű megszáradt gittet kellett csiszolnom. És úgy kellett mindezt tenni, hoyg egy durva papírral eltávolítani a felesleges gitt nagyrészét, majd egy finom darabbal minél simábbra csiszolni, így befejezve azt a területet.

 

Festék szűrő: Teljes nevén festék szűrő tölcsér. Nem való másra mint amit a neve is sugall. Mielőtt betöltjük a festék+aktivátor+higító kombót a szórópisztolyba, előtte át kell szűrni a festéket, hogy egészen bizonyosan ne tömítsük el a szórópisztoly fejét, mivel sajnos fokozottan hajlamos ilyesfélére.

Maszkoló anyag: K*rva nagy adag papír amivel befeded az üvegetek, hogy ne fújd össze festékkel.

 

Gitt: Ő a kulcsszereplő, öreg autók sminkje, lelkeinek megfiatalítója! A megoldás a problémára! stb. Ez az az anyag az, amivel fel kell tölteni az autón égtelenkedő horpadásokat. A feladat egyszerű, A gittet belenyomod a horpadásba, (ha mély akkor többször, hagyva a régegeket kiszáradni), majd a csiszolópapírral addig csiszolod amíg az ujjadad végigsimítva nem tudod megmondani, hogy hol is volt a horpadás. Igen, a cél mindig a tökéeletesen sima felület elérése. El lehet. Az igazi szopás, ha essetleg egy ívben keletkezik a horpadás, vagy egy lemezben lévő dekorációs vonalat sikerül elnyomni, No ott nem ritkán ötször, tízszer is át kell menni gittel és csiszolópapírral mire eléred az eredeti állapotot.

 

Gitt aktivátor: Ugyanaz a helyzet mint a festéknél. A arányok ellenben érdekesek.
Egy 20 centi átmérőjű (talán 5 kg) doboz mellé kap az ember egy 5 centi magas kis fogkrémes tubusra hasonlító vackot. Egy diónyi gitthez, egy borsószemnyi aktivátor kell. Dávid és Góliát.

 

Szórógitt: Trükkös! Ő az az anyag, amivel le kell fújni az egész autót az új szín felhordása ELŐTT. Mert csak.  Ergo kigitteled a béna vezetésed összes nyomát, majd szórógittel lefúlyod az autót, ÚJRA lecsiszolod az egészet, hogy ne legyen rücskös. Mert a szórógitt természetesen röcskösen terül ki a fém felületére. No és utána fújhatsz  színnel.
Elvileg azért kell ez a közbenső réteg, hogy a festék megtapadjon.

 

 Most már fényezzünk banyek.

1 komment

Címkék: dromedár


A bejegyzés trackback címe:

https://divi.blog.hu/api/trackback/id/tr84779397

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mouseear 2008.11.20. 14:18:42

Fanni üzenete:
Mindez megtalálható a wikipédián, de erre magamtól soha nem jöttem volna rá. Egy msn ablakba szorult isteni segítség, az intelligencia maga azonban megoldotta szorult helyzetemet, és utat nyitott nekem a fény felé. Köszönöm, Fanni, köszönöm, hogy általad megismerhettem az AKRIL csodálatos világát, ahol nem halmozunk L betűket... és így a haza fényre derül.
Fanni üzenete:
nah.
Fanni üzenete:
mit szólsz? :):)
PacsoT @ dolgoz üzenete:
Azt, hogy térj át a koffeinmentes kávéra
Fanni üzenete:
soha többé nem segítek tudd meg
PacsoT @ dolgoz üzenete:
nemá'
nem mennék semmire, nélküled


Remélem, mind érezzük a beszélgetés elejében rejlő igazságot, valamint a záróakkordként elhangzó végső beismerést.

Ikarus projekt

süti beállítások módosítása