Miről szól ez?

Egy buszról, aki egy Ikarus 280-as. Egy autóról akit Dromedárnak hívnak, meg rólam, aki szeret magáról beszélni.

Dromedár hibalista

Nagy:
- Fényezésen átütött a rozsda
- Mindenhol máshol is átütött a rozsda
- Valahol folyik a hűtővíz
- Állandóan elpukkan a tompított biztosíték
Kicsi:
- Basszusnál zörög a műszerfal :)
- Vízlehúzó gumi kikeményedett
- Ajtó körüli gumi szintén

Kategóriák

Hova lista

  • Debrecen / Nagytemplom
  • Szeged / Dóm
  • Budapest / Parlament
  • Budapest / Bazilika
  • Budapest / Vár / Sikló
  • 9 lukú híd
  • M.o. Hegyeshalom (nincs ott semmi)
  • Hévíz
  • Kékestető
  • Ópusztaszer / Feszty körkép
  • Pécs / török izgalmak
  • M.o. Egy csikós (plusz pontért)
  • Egri vár
  • Esztergom a vonatok miatt
  • Dunakanyar
  • Aggteleki cseppkőbarlang
  • Balaton (csak mert)
  • Tihany
  • Hortobágyi Nemzeti Park
  • Sirok
  • Sümegi vár
  • Győr
  • Sopron
  • Kőszeg
  • Lillafüred
  • Keszthely
  • Orfű

2010.10.05. 05:21 Divi

A kipufogórul

bá!

Nagyon régóta adós vagyok már ezzel a bejegyzésel, mert az új kipufogó, már vagy 3-4 hónapja ott figyel a kocsi alatt. Sőt egyszer már sikerült meg is cibálni, szóval igazán kijár már neki, hogy megemlítsem a szent blogon.

Itt és most, elmondom, hogy hosszas agónia után, az egész kóceráj cserélve lett, az első csavartól, az utolsó csődarabig. Drágán.

Annyira drágán, hogy kereken 100 ezer forintból (számla nélkül) kaptam új leömlőt, új katalizátort, úúúúúj közpéső és hátsó dobot, meg közéjük csöveket.

Egyetlen fejvakarásra okot adó incidens történt a műtét közben: Csak a leömlő került 40 ezer forintba, minden más munkadíjjal együtt tette ki a maradék 60 ezer forintot. A szaki aki Domedár alá hekkelte az egészet azzal magyarázta, hogy a leömlők (szerinte) nem nagyon szoktak eltörni, megrohadni, elromlani és emiatt alig van szükség a cseréjükre, ezért keveset gyártanak, ezért drágák. Konspirációt sejtek a háttérben.

Leömlő:

Az első csőszakasz amin a kipufogógáz keresztül megy. Gyakorlatilag ez az az elem, ami leveztei az autó alsó felébe a gázokat, és visszafordítja, az áramlás irányát az autó hátulja fele. Ez az elem van a legnagyobb hőterhelésnek kitéve, mert a kilépő gázoknak itt még semmi idejük nem volt hűlni. Egyenesen a hengerekből lépnek ki ide.

 

Nirvána tehát elérkezett. (Viszonylagos) csend van útközben. A folytonos pánik elmúlt, hogy vajon mikor szakad le a rozsdatömeg, és kezd el szikraesőt hányni a betonon. A katalizátor immáron teljes erőbedobással védi a környezetet. Öröm!

Tisztességes képeim nincsenek a rendszerről, mert sajnos akkor nem lehettem ott amikor cserélték. Saját aknám meg nincs, hogy tisztességes fényképeket készíthessek. Oldalról alánézve ezt láthatja aki oldalról alánéz:

hátsó dob

Jó... az utolsó dolog amire figyeltem, hogy elkészülte után lefújjam feketére. A kájhaszürke valóban nem az az szín, ami jól megy a mattfekete autószínhez.

Balszerencsémre, az autó kialakítása olyan, hogy a hátsó dob, nagyon is jól látható a mögöttes autóból. Hőálló festék fogja megoldani a kérsdést.

Ím a középső dob, hátsó 2/3-a, illetve cső. középső dob
katalizátor Környezetünk megmentője a porcelán magos katalizátor. Tekintve, hogy 50% etanollal közelekedek, szinte csak alpesi tisztaságú oxigént ereszt ki magából.

Itt található a leömlő, ami  pár perc üzem után azonnal több száz Celsius fokra melegszik, elég hamar elveszti eredeti -használatlan- külsejét.

A képen jobb alul látható az önindító és annak érintésvédelemi szabályoknak maximálisan megfelelő csatlakozása.

leömlő

 

Köszönöm a figyelmet: Divi

Szólj hozzá!

Címkék: dromedár


A bejegyzés trackback címe:

https://divi.blog.hu/api/trackback/id/tr72345646

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Ikarus projekt

süti beállítások módosítása