(KHEM = KÖZLEKEDÉSI, HÍRKÖZLÉSI ÉS ENERGIAÜGYI MINISZTÉRIUM)
Üdvözlés!
Felmenőim "tanácsára", de leginkább riogatásainak köszönhetően úgy döntöttem, hogy megkérdezem a hatóságokat, hogy mi lenne a véleményük, ha születne az országban egy Ikarus 280-as lakóbusz.
Eddig gépjárművekkel kapcsolatban az illetékes hatóság a közelekdési rendőr volt, akitől féltünk, mert gonosz. Nos az evidensnek tűnt, hogy a busz esetén sok randevú vár rám a magyar bürokratákkal, de az első köröket mindenképp szerettem volna fotelből, és billentyűzettel lefutni.
Egyrészt kevésbé ciki hülye kérdéseket feltenni, (interneten keresztül nem látod másik fejtét amint eltorzul) másrészt mint kiderült, nagyon is hatékony információ forrás. Bevallom az én fejemben egy mogorva, a kérdésre szűkszavúan válaszoló, segítőkészséggel NEM megáldott, számíítógéphez éppen alig értő Klári néni élt. No ennek ellenére egy olyan levelet kaptam, hogy leesett az állam.
3 témakörben voltam kíváncsi a hatóságok véleményére:
- Környezetvédelmi elvárásoknak való megfelelés (zöldkártya)
- Műszaki vizsga (elő)követelmények, szükséges iratok stb.
- Mi kell ahhoz, hoyg hozzá lehessen nyúlni a teherhordó szerkezethez, milyen dokumentáció kell, ki végezheti el a módosításokat.
A kérdéseimmel kihez máshoz is forulhatnék, mitsem a KHEM-hez azaz a "Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium"-hoz. "Ő dolguk."
Első forduló -zöld kártya-
Olyan kérdéseim voltak, mit például, kaphat-e még forgalomból ideiglenesen kivont járgány újra zöldkártyát. Kell-e megfeleljen a motor bármilyen "EURO" normának. Kell e, ha kell milyen és honnan beszerezhető iratot kell felmutassak a vizsga időpontjában, mik a jelenlegi határértékek, stb
Íme a kimerítő válasz:
KÖZLEKEDÉSI, HÍRKÖZLÉSI ÉS ENERGIAÜGYI MINISZTÉRIUM Tisztelt Úr! A KHEM Ügyfélszolgálathoz küldött, egy IKARUS 208 típusú autóbuszra vonatkozó vásárlási szándéka kapcsán feltett kérdéseire a következőket válaszoljuk. ad) Lehetséges-e egy 20-30 éves autóbuszt tulajdonos csere és forgalomból kivonás és visszahelyezés után szabályosan közeledtetni? ad) Van-e valami külön teendő egy forgalomból kivont autóbusznál, hogy kapjon zöldkártyát? (Azon felül, hogy elmegyek egy vizsgáztató állomásra, és megmérik az értékeket) ad) Milyen feltételeknek kell megfeleljen, hogy fogalomba helyezhető legyen? Kérem a fentiek szíves elfogadását. |
Örölünk? Örölünk nagyon, és egyben el is könyvelek a magyar államigazgatásnak egy kövér pirospontot, mert 2 nap után jött a válasz a kérdésmre.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Dimitra 2008.11.12. 12:59:30
Divi 2008.11.12. 14:45:08
144 000.-
Az annyi mint
576 000.- évente.
Divi 2008.11.12. 14:47:24
fix költség.
úbazz
Divi 2008.11.12. 14:56:08
Egy tank gázolaj:
60 000.-
Divi 2008.11.12. 15:04:03
1986-os Ikarusnak.
Hát az Allianz azt írta hogy 33 ezer forint. Ami 10 ezer forinttal lenne több mint jelenleg a Dromedáré.
A több az 100 ezertől indul..
Tehát az havi 33 ezer forint