Miről szól ez?

Egy buszról, aki egy Ikarus 280-as. Egy autóról akit Dromedárnak hívnak, meg rólam, aki szeret magáról beszélni.

Dromedár hibalista

Nagy:
- Fényezésen átütött a rozsda
- Mindenhol máshol is átütött a rozsda
- Valahol folyik a hűtővíz
- Állandóan elpukkan a tompított biztosíték
Kicsi:
- Basszusnál zörög a műszerfal :)
- Vízlehúzó gumi kikeményedett
- Ajtó körüli gumi szintén

Kategóriák

Hova lista

  • Debrecen / Nagytemplom
  • Szeged / Dóm
  • Budapest / Parlament
  • Budapest / Bazilika
  • Budapest / Vár / Sikló
  • 9 lukú híd
  • M.o. Hegyeshalom (nincs ott semmi)
  • Hévíz
  • Kékestető
  • Ópusztaszer / Feszty körkép
  • Pécs / török izgalmak
  • M.o. Egy csikós (plusz pontért)
  • Egri vár
  • Esztergom a vonatok miatt
  • Dunakanyar
  • Aggteleki cseppkőbarlang
  • Balaton (csak mert)
  • Tihany
  • Hortobágyi Nemzeti Park
  • Sirok
  • Sümegi vár
  • Győr
  • Sopron
  • Kőszeg
  • Lillafüred
  • Keszthely
  • Orfű

2008.11.08. 19:47 Divi

Levelezés a KHEM-mel #1

(KHEM = KÖZLEKEDÉSI, HÍRKÖZLÉSI ÉS ENERGIAÜGYI MINISZTÉRIUM)

Üdvözlés!

Felmenőim "tanácsára", de leginkább riogatásainak köszönhetően úgy döntöttem, hogy megkérdezem a hatóságokat, hogy mi lenne a véleményük, ha születne az országban egy Ikarus 280-as lakóbusz.
Eddig gépjárművekkel kapcsolatban az illetékes hatóság a közelekdési rendőr volt, akitől féltünk, mert gonosz. Nos az evidensnek tűnt, hogy a busz esetén sok randevú vár rám a magyar bürokratákkal, de az első köröket mindenképp szerettem volna fotelből, és billentyűzettel lefutni.
Egyrészt kevésbé ciki hülye kérdéseket feltenni, (interneten keresztül nem látod  másik fejtét amint eltorzul) másrészt mint kiderült, nagyon is hatékony információ forrás. Bevallom az én fejemben egy mogorva, a kérdésre szűkszavúan válaszoló, segítőkészséggel NEM megáldott, számíítógéphez éppen alig értő Klári néni élt. No ennek ellenére egy olyan levelet kaptam, hogy leesett az állam.

3 témakörben voltam kíváncsi a hatóságok véleményére:

  • Környezetvédelmi elvárásoknak való megfelelés (zöldkártya)
  • Műszaki vizsga (elő)követelmények, szükséges iratok stb.
  • Mi kell ahhoz, hoyg hozzá lehessen nyúlni a teherhordó szerkezethez, milyen dokumentáció kell, ki végezheti el a módosításokat.

 

A kérdéseimmel kihez máshoz is forulhatnék, mitsem a KHEM-hez azaz a "Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium"-hoz. "Ő dolguk."

Első forduló -zöld kártya-

Olyan kérdéseim voltak, mit például, kaphat-e még forgalomból ideiglenesen kivont járgány újra zöldkártyát. Kell-e megfeleljen a motor bármilyen "EURO" normának. Kell e, ha kell milyen és honnan beszerezhető iratot kell felmutassak a vizsga időpontjában, mik a jelenlegi határértékek, stb

Íme a kimerítő válasz:

KÖZLEKEDÉSI, HÍRKÖZLÉSI ÉS ENERGIAÜGYI MINISZTÉRIUM
     INFRASTRUKTÚRA-FEJLSZTÉSI PROGRAMOK FŐOSZTÁLYA

Tisztelt           Úr!
 

A KHEM Ügyfélszolgálathoz küldött, egy IKARUS 208 típusú autóbuszra vonatkozó vásárlási szándéka kapcsán feltett kérdéseire a következőket válaszoljuk.

ad) Lehetséges-e egy 20-30 éves autóbuszt tulajdonos csere és forgalomból kivonás és visszahelyezés után szabályosan közeledtetni?
        Amennyiben a gépjárművet (ez esetben az autóbuszt) a tulajdonos döntése alapján, az ő kérelmére vonták ki a forgalomból, úgy a műszaki, forgalombiztonsági és környezetvédelmi követelményeknek való megfelelés esetén nincs akadálya a forgalomba helyezésnek és további üzemeltetésnek. (A válasz egyúttal azt is jelenti, hogy ha az autóbuszt műszaki totálkárosnak minősítették, vagy egyéb okból törölték a gépjármű nyilvántartásból, úgy a forgalomba helyezés nem lesz lehetséges. Bár nem kérdezte, de megjegyeznem, hogy az öreg autóbusszal külföldre irányuló, az országhatárt átlépő személyszállítást nem lehet végezni.)

ad) Van-e valami külön teendő egy forgalomból kivont autóbusznál, hogy kapjon zöldkártyát? (Azon felül, hogy elmegyek egy vizsgáztató állomásra, és megmérik az értékeket)
        A környezetvédelmi felülvizsgálat végrehajtáshoz (azaz a zöldkártya kiadásához szükséges vizsgálathoz) kell a gépjármű fogalmi engedélye, de legalább az okmányirodától egy igazolás a gépjármű adatairól (alvázszám, motorszám, össztömeg, első forgalomba helyezés éve stb.) Ha az megvan, akkor valóban csak ellenőrzik, hogy nem lukas a kipufogórendszer, nincs olajfolyás, légszűrő rendben és megmérik a motor füstölését, azaz az eljárás semmiben sem tér el az egyéb dízel gépkocsiknál szokásostól. (Mivel a jármű "hírből sem ismeri az Euro 1-2-3-4 normákat, a füstölés megengedett mértéke K = 2,5 m-1, ami nagyjából azonos követelmény a 1971-ben bevezetett, akkor még szűrőpapírral végzett mérések során előírttal, szóval nem a világ hetedik csodája megfelelni neki.)

ad) Milyen feltételeknek kell megfeleljen, hogy fogalomba helyezhető legyen?
        Amint azt már az első kérdésnél leírtuk, ki kell váltani a busz forgalmi engedélyét (amely akkor még nem érvényes) az autóbuszt el kell vinni műszaki vizsgára, ahol - ha megfelel, vagyis fék, kormány, futómű, világítás, lengéscsillapító stb. rendben – érvényesítik a fogalmi engedélyt és a rendszámtáblát, el kell vinni környezetvédelmi felülvizsgálatra,  ott adnak igazolólapot (zöldkártyát) és felragasztják a rendszámtáblára a matricát és ettől kezdődően a gépjármű részt vehet a forgalomban, megtörtént a forgalomba helyezés.

Kérem a fentiek szíves elfogadását.
 
 
Tisztelettel: dr.
szakmai főtanácsadó

Örölünk? Örölünk nagyon, és egyben el is könyvelek a magyar államigazgatásnak egy kövér pirospontot, mert 2 nap után jött a válasz a kérdésmre.

5 komment

Címkék: ikarus


A bejegyzés trackback címe:

https://divi.blog.hu/api/trackback/id/tr86757636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dimitra 2008.11.12. 12:59:30

Lehet, hogy nem itt kéne megkérdeznem, de azt esetleg nem érdeklődted meg. hogy mennyi súlyadót kell majd fizetned a busz után?

Divi 2008.11.12. 14:45:08

A kérdés jó:
144 000.-

Az annyi mint
576 000.- évente.

Divi 2008.11.12. 14:47:24

Havi 50
fix költség.

úbazz

Divi 2008.11.12. 14:56:08

Akkor még egy "fix adat"

Egy tank gázolaj:
60 000.-

Divi 2008.11.12. 15:04:03

Gyorsan csináltattam egy egyzserű számítást a a netrisk-kel, hoyg mennyi lenne a negyedéves KGFB-je egy
1986-os Ikarusnak.

Hát az Allianz azt írta hogy 33 ezer forint. Ami 10 ezer forinttal lenne több mint jelenleg a Dromedáré.

A több az 100 ezertől indul..

Tehát az havi 33 ezer forint

Ikarus projekt

süti beállítások módosítása