Miről szól ez?

Egy buszról, aki egy Ikarus 280-as. Egy autóról akit Dromedárnak hívnak, meg rólam, aki szeret magáról beszélni.

Dromedár hibalista

Nagy:
- Fényezésen átütött a rozsda
- Mindenhol máshol is átütött a rozsda
- Valahol folyik a hűtővíz
- Állandóan elpukkan a tompított biztosíték
Kicsi:
- Basszusnál zörög a műszerfal :)
- Vízlehúzó gumi kikeményedett
- Ajtó körüli gumi szintén

Kategóriák

Hova lista

  • Debrecen / Nagytemplom
  • Szeged / Dóm
  • Budapest / Parlament
  • Budapest / Bazilika
  • Budapest / Vár / Sikló
  • 9 lukú híd
  • M.o. Hegyeshalom (nincs ott semmi)
  • Hévíz
  • Kékestető
  • Ópusztaszer / Feszty körkép
  • Pécs / török izgalmak
  • M.o. Egy csikós (plusz pontért)
  • Egri vár
  • Esztergom a vonatok miatt
  • Dunakanyar
  • Aggteleki cseppkőbarlang
  • Balaton (csak mert)
  • Tihany
  • Hortobágyi Nemzeti Park
  • Sirok
  • Sümegi vár
  • Győr
  • Sopron
  • Kőszeg
  • Lillafüred
  • Keszthely
  • Orfű

2009.05.06. 13:59 Divi

Változtatások #3

Szép napot!

Ismét eljutottunk arra a pontra, ahol megint bele kell tolni az autóba egy rahedli pénzt.
Kissé tömbösítetten írok mindezekről, mert habár voltak kicsi és jelentéktelen szerelgetések, de ha írnék minden csavarról kissé elszaladna a blog, nemde? :)

Kezdődött az egész ott, hogy pár balf@sz meghúzta az autó fényezését mindkét oldalt.
Folytatódott ott, hogy az ajtóküszöb elkezdett nagyon intenzíven rohadni rozsdásodni.
És befejeződött ott, hogy 50 felett a menetzaj elnyomott mindent, és eddig ezt ugye nem tette.

Budapesten a kulcsok különleges, erősen mágnesezett ötvözetből készülnek, és azonnal hozzátapadnak minden frissen fényezett autó oldalához. Így esett meg, hogy az én autóm oldalára is felköltözött egy művészi alkotás. Látszik, hogy a készítője gondosan, igen komoly műértéssel KÚRTA ODA. Remélem azóta is nagyon örül magának amikor meglátja.

Ilyenkor mindig elgondolkodom, hogyha rajtakapnék valakit, hogy b_zerálja az autómat, vajon mit tennék. Nem vagyok az az erős fizikumú, de hát mit lehet tudni, hogy az ideg mit hoz ki az emberből...

A második, egyre égetőbb problém az volt, ami egyébkén rávilágított a fényezés elhibázott mivoltára, hogy a belseje egy gramm festéket sem kapott, pedig akkor lehet kevsebb bosszúsággal járt volna egyben megfújni a belesjét is. Akárhányszor az ember kinyitotta az ajtót, az bizony fénylett, mint Salamon töke.

Fénylett a feketéhez képest, de setétlett minden más _tényleg_ fehér autóhoz képest, arról a 2 tenyérnyi rodafolttól az alján nem is beszélve. Cselekedni kellett izibe. De erről a következő posztban talán.

Amint az elején arról írtam is már, a menetzaj valami elképesztően felerősödött az elmúlt időben. 80 és 90 km/h körüli tempót tartva a teljes kaszni elkezdett rezonálni, aminek valahol hátul lehetett a  forrása. Mi van hátul? Kipufogó, a hátsó kerekek, illetve a hátsó híd.
Hála égnek mind a három okozhatja azt, hogy ha elöregedik, meghibásodik akkor érzékeny lesz egy bizonyos frekvenciára, és a rezonanciát átadja a többi alkatrésznek. ==> sorba megyünk.

 
Első menetben a kipufogó rendszert tettem felelőssé ezért, sejtvén azt, hogy biztosan 80 és 90 közötti tempónál olyan a kiáromló füst sebessége, hogy az kiszelelve a lukakon megrezgeti a kipufogót stb...
Elvittem egy lakatoshoz, aki visszalakatolta a lukakat, és lefújta kályhaezüsstel a környéküket. Mondanom se kell, a rezonancia megmaradt.   ...Öröm az ürömben, hogy legalább tisztességes hangja lett alapjáraton :-) 4000.-

A következő bűnösöket a elkopott téligumi-garnitúrában véltem felfedezni, így az utam 2 nappal később egy gumiszerelő műhelybe vezetett, ahol gyorsan meg is szabadultam a leradírozott, öreg téli gumikól (Az egyik második életét éli pótgumiként) És kapott az egész egy vattaúj nyári gumiszettet. 34 500.-
Mondani sem kell, a rezonancia picikét SE csökkent. "Öröm az ürömben", hogy nagyobb lett a kanyarsebesség, és kisebb a gördülési zaj is. Ráfoghatjuk, hogy halkabb lett, de a probléma még mindig megmaradt. Sőt: osztódással szaporodott:

Hála égnek, mikor levették a műhelyben az első kerekeket észrevettük, hogy dől ki a jobb-első lengéscsillapítóból az olaj, és "ha nem szeretném 3 hónap alatt leradírozni az új gumijaimat", akkor sürgősen cseréljam le". Köszi.

Utolsó bűnösként a hátsó tengelyt jelöltem meg, mivel minden más mozgó alkatrészt megjavítottunk :) Elmentem kedvenc autószerelőhöz, és elpanaszoltam neki mindent.

  • Rossz a jobb elsó lengéscsillapító.
  • Rossz a hátsó híd, az egész.
  • Folyik a tank (még mindig)

Amit első hallásra megígért, hogy drága lesz.
- Lengéscsillapítót párban cserél az ember, mert csak. Meg ugye nem is kis macera.
- A lyukas tankot levenni, lakatoshoz elvinni.
- Kideríteni, mi a fenétől rezeg a cucc. stbstbstsbtsb

1 hét pihenő következett, majd a hír, hogy kész. 48 000.-
A rezonancia okozója a bal hátsó kerékcsapágy volt. Ő az a szerkezet, ami a kereket a helyén tartja, miközben az mégis képes elforogni a tengelye körül.

 <== Ez nem az, ami az autóban elromlott, de az elv ugyanaz.

Kívül forog belül áll, belül forog kívül áll.

A dolog rákfenéje az, hogy a golyók megfelelően legyenek "kenve", azaz be legyenek zsírozva, olajozva, akármizve, csak csússzanak jól.

Emitt egy robbantott ábra is róla.

 

No az autómon ezek a golyók a csapágyban elkezdtek nagyon nem jól csúszni. Ez azt eredményezte, hogy a körbe-körbe forgó golyók elkezdtek súrlódni, és ezáltal egyre vesztettek a gömb alakjukból. Egyre nagyobbakat rúgtak a tengelybe..

Ez pont 80 km/h órás tempónál ért el egy olyan frekvenciát, amit átvett a kaszni is, okozva ezzel átmeneti halláskárosodást az utazókban.

Ellenben a TANKró' csupa jó hír érkezett. Azaz egy: NEM lyukas. Ellenben az onnan kivezető egyik gumicső megadta magát, és hosszában elrepedt. Ennek következtén pisilte el a benzint.  A gumicső nyugodjék békében, 15 évet kibírt.

Az első lengéscsillapítókról nem született semmi érdekes történet. Kiöregedtek.

 

Szólj hozzá!

Címkék: dromedár


A bejegyzés trackback címe:

https://divi.blog.hu/api/trackback/id/tr651106135

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Ikarus projekt

süti beállítások módosítása