Szép napot!
Ismét eljutottunk arra a pontra, ahol megint bele kell tolni az autóba egy rahedli pénzt.
Kissé tömbösítetten írok mindezekről, mert habár voltak kicsi és jelentéktelen szerelgetések, de ha írnék minden csavarról kissé elszaladna a blog, nemde? :)
Kezdődött az egész ott, hogy pár balf@sz meghúzta az autó fényezését mindkét oldalt.
Folytatódott ott, hogy az ajtóküszöb elkezdett nagyon intenzíven rohadni rozsdásodni.
És befejeződött ott, hogy 50 felett a menetzaj elnyomott mindent, és eddig ezt ugye nem tette.
Budapesten a kulcsok különleges, erősen mágnesezett ötvözetből készülnek, és azonnal hozzátapadnak minden frissen fényezett autó oldalához. Így esett meg, hogy az én autóm oldalára is felköltözött egy művészi alkotás. Látszik, hogy a készítője gondosan, igen komoly műértéssel KÚRTA ODA. Remélem azóta is nagyon örül magának amikor meglátja.
Ilyenkor mindig elgondolkodom, hogyha rajtakapnék valakit, hogy b_zerálja az autómat, vajon mit tennék. Nem vagyok az az erős fizikumú, de hát mit lehet tudni, hogy az ideg mit hoz ki az emberből...
Amint az elején arról írtam is már, a menetzaj valami elképesztően felerősödött az elmúlt időben. 80 és 90 km/h körüli tempót tartva a teljes kaszni elkezdett rezonálni, aminek valahol hátul lehetett a forrása. Mi van hátul? Kipufogó, a hátsó kerekek, illetve a hátsó híd.
Hála égnek mind a három okozhatja azt, hogy ha elöregedik, meghibásodik akkor érzékeny lesz egy bizonyos frekvenciára, és a rezonanciát átadja a többi alkatrésznek. ==> sorba megyünk.
Első menetben a kipufogó rendszert tettem felelőssé ezért, sejtvén azt, hogy biztosan 80 és 90 közötti tempónál olyan a kiáromló füst sebessége, hogy az kiszelelve a lukakon megrezgeti a kipufogót stb...
Elvittem egy lakatoshoz, aki visszalakatolta a lukakat, és lefújta kályhaezüsstel a környéküket. Mondanom se kell, a rezonancia megmaradt. ...Öröm az ürömben, hogy legalább tisztességes hangja lett alapjáraton :-) 4000.-
A következő bűnösöket a elkopott téligumi-garnitúrában véltem felfedezni, így az utam 2 nappal később egy gumiszerelő műhelybe vezetett, ahol gyorsan meg is szabadultam a leradírozott, öreg téli gumikól (Az egyik második életét éli pótgumiként) És kapott az egész egy vattaúj nyári gumiszettet. 34 500.-
Mondani sem kell, a rezonancia picikét SE csökkent. "Öröm az ürömben", hogy nagyobb lett a kanyarsebesség, és kisebb a gördülési zaj is. Ráfoghatjuk, hogy halkabb lett, de a probléma még mindig megmaradt. Sőt: osztódással szaporodott:
Hála égnek, mikor levették a műhelyben az első kerekeket észrevettük, hogy dől ki a jobb-első lengéscsillapítóból az olaj, és "ha nem szeretném 3 hónap alatt leradírozni az új gumijaimat", akkor sürgősen cseréljam le". Köszi.
Utolsó bűnösként a hátsó tengelyt jelöltem meg, mivel minden más mozgó alkatrészt megjavítottunk :) Elmentem kedvenc autószerelőhöz, és elpanaszoltam neki mindent.
- Rossz a jobb elsó lengéscsillapító.
- Rossz a hátsó híd, az egész.
- Folyik a tank (még mindig)
Amit első hallásra megígért, hogy drága lesz.
- Lengéscsillapítót párban cserél az ember, mert csak. Meg ugye nem is kis macera.
- A lyukas tankot levenni, lakatoshoz elvinni.
- Kideríteni, mi a fenétől rezeg a cucc. stbstbstsbtsb
1 hét pihenő következett, majd a hír, hogy kész. 48 000.-
A rezonancia okozója a bal hátsó kerékcsapágy volt. Ő az a szerkezet, ami a kereket a helyén tartja, miközben az mégis képes elforogni a tengelye körül.
<== Ez nem az, ami az autóban elromlott, de az elv ugyanaz. Kívül forog belül áll, belül forog kívül áll. A dolog rákfenéje az, hogy a golyók megfelelően legyenek "kenve", azaz be legyenek zsírozva, olajozva, akármizve, csak csússzanak jól. Emitt egy robbantott ábra is róla.
No az autómon ezek a golyók a csapágyban elkezdtek nagyon nem jól csúszni. Ez azt eredményezte, hogy a körbe-körbe forgó golyók elkezdtek súrlódni, és ezáltal egyre vesztettek a gömb alakjukból. Egyre nagyobbakat rúgtak a tengelybe.. |
Ez pont 80 km/h órás tempónál ért el egy olyan frekvenciát, amit átvett a kaszni is, okozva ezzel átmeneti halláskárosodást az utazókban.
Ellenben a TANKró' csupa jó hír érkezett. Azaz egy: NEM lyukas. Ellenben az onnan kivezető egyik gumicső megadta magát, és hosszában elrepedt. Ennek következtén pisilte el a benzint. A gumicső nyugodjék békében, 15 évet kibírt.
Az első lengéscsillapítókról nem született semmi érdekes történet. Kiöregedtek.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.