Miről szól ez?

Egy buszról, aki egy Ikarus 280-as. Egy autóról akit Dromedárnak hívnak, meg rólam, aki szeret magáról beszélni.

Dromedár hibalista

Nagy:
- Fényezésen átütött a rozsda
- Mindenhol máshol is átütött a rozsda
- Valahol folyik a hűtővíz
- Állandóan elpukkan a tompított biztosíték
Kicsi:
- Basszusnál zörög a műszerfal :)
- Vízlehúzó gumi kikeményedett
- Ajtó körüli gumi szintén

Kategóriák

Hova lista

  • Debrecen / Nagytemplom
  • Szeged / Dóm
  • Budapest / Parlament
  • Budapest / Bazilika
  • Budapest / Vár / Sikló
  • 9 lukú híd
  • M.o. Hegyeshalom (nincs ott semmi)
  • Hévíz
  • Kékestető
  • Ópusztaszer / Feszty körkép
  • Pécs / török izgalmak
  • M.o. Egy csikós (plusz pontért)
  • Egri vár
  • Esztergom a vonatok miatt
  • Dunakanyar
  • Aggteleki cseppkőbarlang
  • Balaton (csak mert)
  • Tihany
  • Hortobágyi Nemzeti Park
  • Sirok
  • Sümegi vár
  • Győr
  • Sopron
  • Kőszeg
  • Lillafüred
  • Keszthely
  • Orfű

2011.09.03. 04:33 Divi

Az új motorról meséltem már?

bá!

...nos, csak azért mert van! Történt az, hogy pár nappal azután, hogy szegény autóm letérdelt, és elhatároztam, hogy vesződöm többé azzal, hogy öntöm bele a tízezreket, megnyílt előtte az ég és egy hang azt monda nekem:

Mit tízezreket? Kemény százerekeket fogsz te beleölni ebbe a gépbe!

 

És így is lett. Egy Vaterás termékfigyelőn amit egyébként az olcsón megszerezhető  bontott vackok összegyűjtésére állítottam be, megjelent egy igen súlyos termék, ami azonnal birtoklási vágyat ébresztett bennem.

Ford Escort Motor N7A  DOHC 2L   150 LE
Azaz egy dupla vezérműtengelyes, 2 literes, 150 lóerős RS sportváltozatban megtalálható Escort motor.

Elvileg 100 ezer kilométer körüli futással és 1992-es gyártással. (Amit nem igazán hiszünk el, de lényegtelen, úgyis kap majd egy generált)

 

A tulajdonos állítása szerint Budapestről vette 1 éve kb. Azóta Miskolcon egy padlásfeljáró léppcső alatt állt és várta, hogy a gazdája összeszedje a rávaló pénzt, de végül kihátrált a dolog mögül és eladósorba tette a járgányt.
 A szelepfedélhez semmiféle rögzítés nincs már meg, például a gumitömítés se, a rögzítőcsavarok úgyszintén. Szóval látszott rajta, hogy nem lesz egy 0 forintos menet ezt a 200 kg vasat beindítani.
 A motor mellett ott van a váltó is.
MTX75, ehhez a motorhoz tervezve.
 A vezérlésről amúgy akár  még a 100 ezres futást is el lehetne hinni.
A tömítések állapotának és jelenlétének" sokkal többet ártott az 1 év kényszerpihenő.
 Elvileg úgy lett kiszerelve egy autóból, hogy kulccsal pöccre indult.
Ahogy egy 150 Lóerős autóról könnyen el lehet hinni: A kaszni rommá tört.

 Viszonyításképpen mutatnám be a jelenleg üzemelő, lelkét épp még ki nem lehelő Föld-Mars távolságot kétszer teljesítő motort, becsületes nevén: F6F-et.

OHC, 1.4L, 74(?) LE

 

A motorról még tudni kell, hogy (természetesen) gond nélkül beépíthető szinte minden Escort kaszniba, hiszen ugyanazokra a motor felfüggesztési pontokra támaszkodik, csak pár kiegészítő merevítő szerelvény különbözik. ===> $
Ellenben a motortérben megtalálható kiszolgáló eszközök közel 100%-a a kissebb teljesítményű motor kiszolgálására alkalmas csak, így ami most a tető alatt van, szinte mind cserére szorul majd. ===> $

 

Nagyon jó móka volt felhozni a motort Miskolcról, ám én hülye nem készítettem fotókat a szállításról. 4 megtermett férfiember emelte be egy kölcsön Skoda Octavia kombi belsejébe, és ugyanennyi emelte ki Maglódon kedvenc autószerelőmnél.

Mondani se kell, 200kg vas nem számít optimális rakománynak még egy kombi Octávia esetében sem, úgy kúszott a hátulja mintha a hátsó kereketet vajjal ketem volna be.

Az ár borosos volt, útólag nem tudom eldönteni, hogy jó vásárt csináltam-e vele vagy sem, de mindenestre 120 ezer forinttal kíjjebb vagyok. Ezért kaptam egy motort egy váltót, egy kuplungot, vezetékezés, vezérlő computert, és egy sor egyéb kacatot emit csak egy autószerelő tudná mire való.

 

 Tervek, csak tőmondatokban:

  • Motorgenerált neki
    Lehet hogy csak 100 ezret futott, de lehet hogy azalatt kitaposták a belét is. Ha figyelembe vesszük, hogy ez egy sportomotor, akkor inkább biztos, hogy taposva volt neki, mintsem, hogy a kölköket vitték vele az isibe.
  • Turbót rá!
    Oké, oké, tudom, hogy hülyeség, turbót tenni egy olyan motorra, ami már eleve 2x annyit  tud mint a mostani motor. Nem is szeretnék sok extra lóerőt, csak annyit ami ellensúlyozza a klímakompresszort, meg a nehezebb kasznit.
     
  • Klímakompresszort rá!
    2011 van. Egy klimatizált utastér alapkövetelmény ma már egy autótól, és ha megoldható, akkor igenis legyen benne.
     
  • Festést rá! (Nehogymá' ilyen rozsdás legyen má')
    Önmagáért beszél. Nézzen ki valahogy a beltér, ha valaki egyszer felnyitja a motorteret.

Hamarosan jelentkezek pár orbitális méretű szívással, amit volt szerencsém a nyár leggmelegebb napjaiban átélni és nem örültem neki.

Szólj hozzá!

Címkék: dromedár


A bejegyzés trackback címe:

https://divi.blog.hu/api/trackback/id/tr143198981

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Ikarus projekt

süti beállítások módosítása