Miről szól ez?

Egy buszról, aki egy Ikarus 280-as. Egy autóról akit Dromedárnak hívnak, meg rólam, aki szeret magáról beszélni.

Dromedár hibalista

Nagy:
- Fényezésen átütött a rozsda
- Mindenhol máshol is átütött a rozsda
- Valahol folyik a hűtővíz
- Állandóan elpukkan a tompított biztosíték
Kicsi:
- Basszusnál zörög a műszerfal :)
- Vízlehúzó gumi kikeményedett
- Ajtó körüli gumi szintén

Kategóriák

Hova lista

  • Debrecen / Nagytemplom
  • Szeged / Dóm
  • Budapest / Parlament
  • Budapest / Bazilika
  • Budapest / Vár / Sikló
  • 9 lukú híd
  • M.o. Hegyeshalom (nincs ott semmi)
  • Hévíz
  • Kékestető
  • Ópusztaszer / Feszty körkép
  • Pécs / török izgalmak
  • M.o. Egy csikós (plusz pontért)
  • Egri vár
  • Esztergom a vonatok miatt
  • Dunakanyar
  • Aggteleki cseppkőbarlang
  • Balaton (csak mert)
  • Tihany
  • Hortobágyi Nemzeti Park
  • Sirok
  • Sümegi vár
  • Győr
  • Sopron
  • Kőszeg
  • Lillafüred
  • Keszthely
  • Orfű

2009.08.14. 23:31 Divi

Keritős

Na az úgy van, hogy ha van az embernek egy telke, akkor eluralokodik rajta az önzés, és csak magának akarja azt a dzsindzsást ahol eddig Bambi önfeledten tördelte pici lábait.

Igy vagyok ezzel én is. Ezért is kell nekem kerités.

A feladat nem egyszerű: Ha a kerités alacsony nem ér semmit. Ha magas, átláthatatlan. Akkor ugyan nehéz átjutni rajta, de ha egyszer a betörő bejutott, akár órákon keresztül bent ólálkodhat észrevétlenül, a kutya se fogja látni. Ráadásul a vastag, magas betonfal csilliárdokba kerül.

Számomra az ideális kerités ilyen: Nem lehet belátni sehogyse, nem lehet átmászni rajta sehogyse, aki mégis megpróbálja, annak meg bizony a k*rva anyját. (és lehetőleg ne sikerüljön neki)

Szögesdrót unt sövény.

Azt a tényt leszámitva, hogy a sövény gondozásigényes és legkorábban 2 év múlva lesz kerités szerű, még igy is a legkecsegtetőbb alternativa a betonkeverővel szemben.

  • Átláthatatlan
  • Akár 4 méterre is megnő. És nincs az a betörő aki 4 métert hajlandó megmászni, de egyébként is:
  • Felmászni nem lehet rajta.
  • Átmászást meggátolja, de legalábbis megneheziti, a szügesdrót, amit a sövény jótékony módon eltakar majd. Igy a betolakodót meglepetésként éri majd, reméljük elég elrettentő erejű lesz a meglepetés.
  • A szögesdrót vezeti az áramot.

 

A telek 62 méter hosszú és 23 méter széles. Ennek megfeleően 170 méteren kell keriteni. Ez sajnos azt jelenti, hogy ez bizony drága dolog lesz.

A szögesdrótnak kell egy oszlop ami megtartja, és amire ki lehet fesziteni. A profi megoldás az lenne, ha fém oszlopokat alkalmaznánk  beton tömbökkel stabilizálva őket. Ellenben ez drága és felesleges lenne. Tehát betonból készült oszlopokat használunk, mer olcsó. És nem betonozzuk ki az alját, mert ha fél méter mélyen beássuk a földbe és körbedöngöljük a visszatöltött földet, akkor is pont elegendő tartást kapunk majd.

Egyszerű ez mint a faék.
Családi körben történt az oszlopállitás, mely majdnem oly meghitten telt, mint karácsonykor a fadiszités. Édesapámmal ásó és csákány segitségével megdolgoztuk a földet a benne lapuló fák gyökérzetével eggyüt. Közösen izzadtunk és szidtunk engem. Az első körben leszállitott 12 oszlopből 11et elültettünk, és ezzel megteremtettük a lehetőséget, hogy elöl és a "jobb" oldalon el lehessen kezdeni a szögesdrót kifeszitését!


Ez a kép igazából a régi oszlopokat mutatja be, mikor is még csak a régi  kerités maradványait fejtettem le. A  betörőnek maxiumum egy tetanusz injekció erejéig tudott vón' ártani...

Az oszlopok harmada fából volt, azokat egy-az-egyben ki kellett cserélni, a fennmaradó betontartókból pedig kettő mondta fel a szolgálatot. A frontra 5 új oszlop került.

Szögesdrót

A legkevésbé sem szimpatikus dolog.  Ellenben a telepitő "munkás" minden alkalommal meggyőzödhet, hogy nem hiábavaló az erőfeszités: szúr, beleakad mindenbe, karcol, horzol, tép, stb.

Egy igazi szivás kifesziteni ezt a mocskot! Beleakad a ruhádba,mindig úgy rugózik ahogy nem kéne neki, nehéz a guriga de szétesik, sorohatnám még...

Alant látható, hogyan is történik a rögzités:
 

Gondolom nem nehéz kitalálni a kihúzás menetét: 2 ember dologzik, az egyik fesziti a drótot, mig a másik instruálja, hogy mennyire fut párhozamosan a többi dróthoz és a földhöz képest, illetve ha belőtte a szintet, megy és segit a drótot feszesen tartani mig a feszitő ember körbevezeti a gurigát az oszlopon. Végül amikor a drót újra feszül, szorosan odakalapálja az oszlop oldalához a drótot. Ezzel téve (picit) nehezebben bonthatóvá.


 3 lazára vett nap alatt keritettük le a telek felét. Mindehhez ~340 méter szögesdrótot használtunk fel. A szögesdrótot 100 méteres gurigában adják 6000 forint körüli áron. Könnyen kiszámolható, hogy 24 000 forint volt a drót, és az ehhez tartozó 12 oszlop 12 000 forintba fájt: 36 000.-

Nos, az eredmény magárért beszél:

 A kész mű. Volt ahol a drót egyenetlenségének vagy épp a húzőerő hiányának következtében görbe maradt a drót... Pech mostmár úgy marad!
 A front, amikor még csak 3 szinten véd a "biztonságtechnikai berendezés".
 Szintén 3 emeletes, akácos erősitéssel.

 Ördög tudja miért, de a növények szeretnek telekhatárra nőni.

Ilyenkor kemény döntéseket kell hoznunk.

2 diófa lóg át a szomszédságból. Gotta love 'em!

 

Szögesdrótó telepiteni, akácffa tövében NEM menő!

 

 Október végére igérték a sövény töveket. Várjuk szeretettel.

Szólj hozzá!

Címkék: telek


A bejegyzés trackback címe:

https://divi.blog.hu/api/trackback/id/tr841310341

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Ikarus projekt

süti beállítások módosítása