Miről szól ez?

Egy buszról, aki egy Ikarus 280-as. Egy autóról akit Dromedárnak hívnak, meg rólam, aki szeret magáról beszélni.

Dromedár hibalista

Nagy:
- Fényezésen átütött a rozsda
- Mindenhol máshol is átütött a rozsda
- Valahol folyik a hűtővíz
- Állandóan elpukkan a tompított biztosíték
Kicsi:
- Basszusnál zörög a műszerfal :)
- Vízlehúzó gumi kikeményedett
- Ajtó körüli gumi szintén

Kategóriák

Hova lista

  • Debrecen / Nagytemplom
  • Szeged / Dóm
  • Budapest / Parlament
  • Budapest / Bazilika
  • Budapest / Vár / Sikló
  • 9 lukú híd
  • M.o. Hegyeshalom (nincs ott semmi)
  • Hévíz
  • Kékestető
  • Ópusztaszer / Feszty körkép
  • Pécs / török izgalmak
  • M.o. Egy csikós (plusz pontért)
  • Egri vár
  • Esztergom a vonatok miatt
  • Dunakanyar
  • Aggteleki cseppkőbarlang
  • Balaton (csak mert)
  • Tihany
  • Hortobágyi Nemzeti Park
  • Sirok
  • Sümegi vár
  • Győr
  • Sopron
  • Kőszeg
  • Lillafüred
  • Keszthely
  • Orfű

2010.01.28. 19:25 Divi

Miliméterpapír

Üdvözlöm a kedves egybegyűlteket!

Fontos bejelentenivalóm van. Elkészültek a tervek. A többesszám megalapozott, hiszen egyből 2 terv is készült.

Mielőtt belecsapnánk a lecsóba, egy rövid bevezetővel szolgálnék:

A telek elsődleges feladata, hogy helyet adjon egy buszgarázsnak, de nem kevésbé légyeges hogy ezzel párhuzamosan egy teljes értékű hétvégi telek is válják belőle.
Ezért hát fontosnak tartottam, hogy kész rajzokkal és pontos számokkal álljak neki a megvalósításnak.

A tervezéskor 2 "fix" dologgal kellett számolni: az ősszel fúrt kút és a kis erősáv már nagyon nem fog elmozdulni a helyéről.

Ezeket figyelembe véve kellett szüljek egy elrendezést, ami megfelel még azon követelményeknek is, hogy például be tudjon fordulni a busz, életem értelme is kapjon egy nyárikonyhát, és a Dromedár is beférjen, mert micsoda szégyen lenne, hogy az ember egy ~200 négyzetméteres garázzsal a háta mögött a szabad ég alatt tárolja az autóját... Nem beszélve önmagáról. Ugye-ugye.

Az egész rajzolgatás sokkal de sokkal egyszerűbb lett volna, ha nem lejtett vón' a telek.
De lejtett. Nagyjából 75 centimétert esik az utcától.

Az első terv az nem más, mint kihasználva ezt a lejtést, a telek ELEJÉBE építem meg a garázst, de annak a padlója a telek hátsó felével lenne egy szintben, így kvázi be lenne ásva, a """domboldalba""". Ennek a hátránya, hogy a buszt kissé bonyolultabban lehetne bemanőverezni a garázsba, nem beszélve arról az igen drága földmunkáról, ami ebben az esetben meg kell előzze az egész építést. Előnye az lenne, hogy alacsonyabbnak tűnne az építmény, és a telek árnyékosabb felében lenne a garázs, így elősegítve, hogy a napos oldal maradjon az embereknek, de bent ne kapjon senki hőgutát.

A másik terv a telek HÁTULJÁBA helyezi a garázst, semmi szinteltolás, vagy flancolás.
Földmunka is alig. Egyetlen hátránya, hogy a garázs bejárata pontosan a lejtő végébe esne. Így esetleg okozva egy nem túl jótékony oldal irányú csavarodást a busz csuklórészében ha éppen nem nyílegyenesen fog beparkolni. (ami valszeg elég gyakran fog megtörténni) Cserébe egyben hagyja a telek nagyobb részét, és jó messze esik az utcafronttól,  így, ha a sövény eléri a 2 métert, már nem is lesz látható. (Így talán nem is nagyon akarnak majd annyian bejönni.)

A fecsegést lezárandó, a 2 méretarányos tervrajz:

I love PS

 

További infók:
A vízárokba, amelynek belső területe 1,5 méter széles és ugyanolyan hosszú lenne, kerülne majd egy hidrofor, ami a fúrt kútból szívja fel és tisztítja meg a vizet. (Házi vízmű)
Mivel a kút már készen van, így elég kötött az akna helye.)
Szintén ott kapna helyet egy kompresszor, amely szolgáltatná a sűrített levegőt a különféle munkákhoz (homokfúvás, fényezés, levegős csavarbehajtó, szülinapi zsúrra lufifújás, stb).

A busz alatt húzódna egy 13 méter hosszú , 70 centi széles szerelőárok, Iiletve a motor alatt  egy kiszögellés arra az esetre, ha ki kéne venni szerencsétlent (csere, generálozás).
(A tervrajzokon ennél nagyobb értékek láthatóak, annak köszönhetően, hogy az árkok 2-2 szélét fel kell falazni, ami így helyett vesz el a hasznos területből (= akkora árkot kell majd ásni, amekkora szám van a rajzon )).


A garázzsal egybeépítve kapna helyet a hálószoba/konyha/zuhanykabin/tároló kombó, ami elég nagy egy nyugodt alváshoz, és pár holmi tárolásához.

A telket 50 centi vastagon kerítené körbe a sövény, amely a fronton 75 centire duzzadna, gátat szabva a kíváncsi tekinteteknek.

Az elülső kapu kissé bedöntve segítené a könnyebb bekanyarodást, míg a hátsó a szomszéd alkalomszerű fa szállítmányának engedne utat.

Nagyjából ennyi.

 

Habár "szemnek jobban tetszőnek" tartottam azt, ahol a telek tetjébe toljuk az építményt; De kell látni, hogy a második rajz sokkal hasznosabb és értelmesebb megoldásnak látszik.

Következő ezzel kapsolatos bejegyzésben megbecsülnöm, hogy mekkora összeg lesz ennek a felépítése. Sírni fogsz gecó...

Szólj hozzá!

Címkék: telek


A bejegyzés trackback címe:

https://divi.blog.hu/api/trackback/id/tr181710713

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Ikarus projekt

süti beállítások módosítása