Ez a bejegyzés a kipufogókról fog szólni.
Kezdenénm a legrégebbi és egyben legrövidebb történettel: Így érthető aggodalommal, kagylóztam, hogy ki a pics@ lehet az új hang. Ennek az új hangnak a ritmusa ugyanolyan tempóban változik mint a motor aktuális fordulatszáma, és kissé hasonlít a turbó lefújószelepének a hangjához. Rövid gondolkodás után megértettem, hogy nekem abszolut hallásom van, és már meg tudom különböztetni a motor egyes részegységeinek a működés közben kiadott hangjait. Kihallom a motorhangból a szelepek járását! Az irányt kedvenc autószerelőmhöz vettem. És talán a probléma súlyosságát jelzi az, hogy emberünk családi házban lakik, és csengőszó nélkül tudta, hogy megérkeztem. Egy autószerelő számára gonolom triviális volt felismerni, hogy mi a baja az autónak, mert a garázsig se jutottam el, MÁR megvolt a megdolás a problémára, azonnal meg is nyugtatott, hogy valószínüleg csupán a jobb oldalt megtekinthető SORTÖMÍTÉS adta fel a harcot. És mint ilyen, ez nem lesz se komplikált, se drága műtét.
| ![]() |
Alig pár hét telt el azóta, hogy újra meg lehetett maradni az utastérben, jött a következő csapás.
Sajnos elzúttal komoly rombolással és ZÚZÁSSAL. Történt az, hogy betonoszlopokat szállítottam Albertírásról a pilisi birtokra. Az oszlopok túl nehezek voltak egy forgonnak, így több kanyarban kellett szállítanom, és amikor telepakoltam a hátulját oszloppal, az egész autó úgy nézett ki, mint egy rakéta a kilövés előtt: Az orra az egekben, a feneke meg majd a földet súrolta.
Logikus lenne, a porig leült autóval fennakadni mondjuk egy kiálló aszfaldarabon, vagy beakasztani a kipufogót egy kátyúba, de nem! Jelentem csont üres raktérrel akadtam fenn (tolatáskor) egy a földbe lebetonozott pöckön, és akadtam meg úgy: hogy a kipufogó rendszert majdhogynem le is szakítottam az autó aljáról.
Pár kétségbeesett telefonhívás után, a terv világossá vált: Valahogy fel kell drótozni a leömlőt > füldugó a fülbe > és irány a kedvenc autószerelőnk.
Drótot és szerszámot kaptam a telek tulajdonosától, akié a gyilos nagykapu volt; így egy 10-20 perc alatt fel is emelkedett a kipufogó a földról, és habár nehezen viselhető hangzavarban, de elindulam Robihoz az autószerelőhöz.
A kiruccanás 2 dolgot eredményezett:
A fent látható ördögi tömítést, a csatlakozást ami az ütést kapta, és pár csavart kellett kicserélni, és máris útra kész lett az autó.
Pár hónapos nemtörődöm magatartás után meg is jelentek a' eredmények:
- A leömlő el van repedve
- A csatlakozáson kifúj a füst, mikor légmentesen kéne záródnia
- A katalizátor a haláln van (ez mondjuk nem a felakadás következménye)
- a Középső dob lyukas,
- A hátsó dobról meg alant látható egy kép. Elég beszédes.
Az egész rendszer, a motortól a az autó faráig sürgősen cserélendő.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.