Miről szól ez?

Egy buszról, aki egy Ikarus 280-as. Egy autóról akit Dromedárnak hívnak, meg rólam, aki szeret magáról beszélni.

Dromedár hibalista

Nagy:
- Fényezésen átütött a rozsda
- Mindenhol máshol is átütött a rozsda
- Valahol folyik a hűtővíz
- Állandóan elpukkan a tompított biztosíték
Kicsi:
- Basszusnál zörög a műszerfal :)
- Vízlehúzó gumi kikeményedett
- Ajtó körüli gumi szintén

Kategóriák

Hova lista

  • Debrecen / Nagytemplom
  • Szeged / Dóm
  • Budapest / Parlament
  • Budapest / Bazilika
  • Budapest / Vár / Sikló
  • 9 lukú híd
  • M.o. Hegyeshalom (nincs ott semmi)
  • Hévíz
  • Kékestető
  • Ópusztaszer / Feszty körkép
  • Pécs / török izgalmak
  • M.o. Egy csikós (plusz pontért)
  • Egri vár
  • Esztergom a vonatok miatt
  • Dunakanyar
  • Aggteleki cseppkőbarlang
  • Balaton (csak mert)
  • Tihany
  • Hortobágyi Nemzeti Park
  • Sirok
  • Sümegi vár
  • Győr
  • Sopron
  • Kőszeg
  • Lillafüred
  • Keszthely
  • Orfű

2010.01.21. 03:35 Divi

Változtatások #5

Ez a bejegyzés a kipufogókról fog szólni.

 

Kezdenénm a legrégebbi és egyben legrövidebb történettel:
Tavasz tájékán lehetett, és éppen úton voltam valahova. Az út alatt megformálodott bennem, hogy nagyn halkan de biztosan hallok valamit amit eddig nem hallottam. Egy régi autónál tudni kell, hogy  a "valami új hang" megjelenése, mindig előrevetít valami nagyon költséges beavatkozást, amit az autószerelők rendre úgy kommentálnak, hogy kész csoda, hogy még élünk.

Így érthető aggodalommal, kagylóztam, hogy ki a pics@ lehet az új hang.

Ennek az új hangnak a ritmusa ugyanolyan tempóban változik mint a motor aktuális fordulatszáma, és kissé hasonlít a turbó lefújószelepének a hangjához. Rövid gondolkodás után megértettem, hogy nekem abszolut hallásom van, és már meg tudom különböztetni a motor egyes részegységeinek a működés közben kiadott hangjait. Kihallom a motorhangból a szelepek járását!
Újdonsült képességemnek hála közel 2 hónapig teljes boldogsággal magyaráztam, mindenkinek aki beült mellém, hogy "most mit hallunk". ... ...Amikorra már elviselhetetlené növekedett a zaj az autóban és gázadáskor brutáls hangerővel szólt a "ciripelés", rájtöttem hogy VALÓBAN a szelepek járását hallom, sőt átütő hangerővel megjelent a motorból kitörő kipufogógáz fújtatásának a hangja is. Megértettem, hogy nem lettem Mozart, hanem valami bizony csúnyán el van b@szódva az autón.

Az irányt kedvenc autószerelőmhöz vettem. És talán a probléma súlyosságát jelzi az, hogy emberünk családi házban lakik, és csengőszó nélkül tudta, hogy megérkeztem. Egy autószerelő számára gonolom triviális volt felismerni, hogy mi a baja az autónak, mert a garázsig se jutottam el, MÁR  megvolt a megdolás a problémára, azonnal meg is nyugtatott, hogy valószínüleg csupán a jobb oldalt megtekinthető SORTÖMÍTÉS adta fel a harcot. És mint ilyen, ez nem lesz se komplikált, se drága műtét.

 

 

Alig pár hét telt el azóta, hogy újra meg lehetett maradni az utastérben, jött a következő csapás.
Sajnos elzúttal  komoly rombolással és ZÚZÁSSAL. Történt az, hogy betonoszlopokat szállítottam Albertírásról a pilisi birtokra. Az oszlopok túl nehezek voltak egy forgonnak, így több kanyarban kellett szállítanom, és amikor telepakoltam a hátulját oszloppal, az egész autó úgy nézett ki, mint egy rakéta a kilövés előtt: Az orra az egekben, a feneke meg majd a földet súrolta.

Logikus lenne, a porig leült autóval fennakadni mondjuk egy kiálló aszfaldarabon, vagy beakasztani a kipufogót egy kátyúba, de nem! Jelentem csont üres raktérrel akadtam fenn (tolatáskor) egy a földbe lebetonozott pöckön, és akadtam meg úgy: hogy a kipufogó rendszert majdhogynem le is szakítottam az autó aljáról. 

 

 

 

Természetesen azonnal hangorkán és pánik. Miaf@sz történt?!
Hát az történt, hogy a Leömlő, és a katalizátor csatlakozója összetalálkozott a vaspöcökkel, majdpedig mivel az autónak túl nagy lendülete volt, így a leömlő fent a motortérben engedett a nyomásnak és kiszakadt csavarostul, tömítésestül a motorblokkból.


<-- A motorblokk és a Leömlő között IS van egy tömítés. Ez és a 2 kiszakadt csavar látható a képen. Ördögi nem?


Hála a gumiból készült felfüggesztéseknek mindenki más túlélte a rántást, így a halálos áldozatok száma a 3 csavarnál meg is állt.

A kipufogó eleje a földön, a motor ha beindítom bömböl, nem beszélve arról, hogy orrán száján jön a füst, és persze esőre áll az idő.

Pár kétségbeesett telefonhívás után, a terv világossá vált: Valahogy fel kell drótozni a leömlőt > füldugó a fülbe > és irány a kedvenc autószerelőnk.

Drótot és szerszámot kaptam a telek tulajdonosától, akié a gyilos nagykapu volt; így egy 10-20 perc alatt fel is emelkedett a kipufogó a földról, és habár nehezen viselhető hangzavarban, de elindulam Robihoz az autószerelőhöz.

A kiruccanás 2 dolgot eredményezett:

A fent látható ördögi tömítést, a csatlakozást ami az ütést kapta, és pár csavart kellett kicserélni, és máris útra kész lett az autó.

Köszönhetően a nagy ütésnek, az egész kipufogó rendszer rövid lefolyású halálra lett ítélve. Ahogy jobbra a képen is látszik, a csatlakozst csak erős túlzással lehet idálisnak nevezni, illetve az egész cucc el van deformálódva.

 

Pár hónapos nemtörődöm magatartás után meg is jelentek a' eredmények:
- A leömlő el van repedve
- A csatlakozáson kifúj a füst, mikor légmentesen kéne záródnia
- A katalizátor a haláln van (ez mondjuk nem a felakadás következménye)
- a Középső dob lyukas,
- A hátsó dobról meg alant látható egy kép. Elég beszédes.

 

Az egész rendszer, a motortól a az autó faráig sürgősen cserélendő.

Szólj hozzá!

Címkék: dromedár


A bejegyzés trackback címe:

https://divi.blog.hu/api/trackback/id/tr461689284

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Ikarus projekt

süti beállítások módosítása