Miről szól ez?

Egy buszról, aki egy Ikarus 280-as. Egy autóról akit Dromedárnak hívnak, meg rólam, aki szeret magáról beszélni.

Dromedár hibalista

Nagy:
- Fényezésen átütött a rozsda
- Mindenhol máshol is átütött a rozsda
- Valahol folyik a hűtővíz
- Állandóan elpukkan a tompított biztosíték
Kicsi:
- Basszusnál zörög a műszerfal :)
- Vízlehúzó gumi kikeményedett
- Ajtó körüli gumi szintén

Kategóriák

Hova lista

  • Debrecen / Nagytemplom
  • Szeged / Dóm
  • Budapest / Parlament
  • Budapest / Bazilika
  • Budapest / Vár / Sikló
  • 9 lukú híd
  • M.o. Hegyeshalom (nincs ott semmi)
  • Hévíz
  • Kékestető
  • Ópusztaszer / Feszty körkép
  • Pécs / török izgalmak
  • M.o. Egy csikós (plusz pontért)
  • Egri vár
  • Esztergom a vonatok miatt
  • Dunakanyar
  • Aggteleki cseppkőbarlang
  • Balaton (csak mert)
  • Tihany
  • Hortobágyi Nemzeti Park
  • Sirok
  • Sümegi vár
  • Győr
  • Sopron
  • Kőszeg
  • Lillafüred
  • Keszthely
  • Orfű

2009.07.22. 15:33 Divi

Változtatások #4

És ím, a pénzesköcsög újra kiborult.

Ismét összegyűlt egy csokorra való gubanc, ami már igen zavarta a karmámat, így úgy döntöttem, hogy a deviáns viselkedésből elég!

Lássuk tételesen.

  • A sziloplasztos "HÓM" ablakszegély tömítés nem vált be.
  • Az önindító _megint_ beszart
  • Sportkipufogó, de nem gyengén.
  • Szelepfedél tömítés meghalás, olaj motoron kívül hordás.
  • (Nem túl régi) Olajbetöltő kupak szétégés
  • Kormány nem egyenesben tartás, de éppen akkor egynesen menés. Nem stabil úttartás.

A sziloplaszt egy szeretnivaló anyag, minden ezermester "kedvence": mindenhez odaragad, rugalmas, nyúlós, genyó anyag.
Amint kinyomod a palackból, az hozzátapad a felülethez, és száradás után elvileg nem ereszti át a vizet azon a résen, amibe belenyomtuk. Vízhatlan FELTÉVE, ha minden ponton megragad. (nem szokott)

-Szélvédő-
Nos, történt az, hogy mindahányszor esett, akváriumá vált az autó, és ez engem zavart. A víz korrodálja a vasat, ráadásul minden ami leesett az ülés alá, nedves lett (a rossz értelemben).

Első alkalommal próbáltam megoldani a problémát, oly módon, hogy megkerestem a csöpögés helyét, és azt feltöltöttem sziloplaszttal, remélve, hogy az anyag kitölti a rést. Nos, nem tette.

Kedvenc autószerelőm mondta, hogy itt már csak egy valamit lehet tenni: Hívni kell a Bolygó kapitányát!

 

 Vagy: ki kell vágni a szélvédőt a helyéről, és újraiöragasztani:

Az eljárás egyszerű, csak elmondva bonyolult:
az üveget egy ragasztó anyag tartja a helyén, és a széleit egy gumiköpeny védi a különböző hatásoktól. Ez a kettő eggyütesen felel azért, hogy a víz kint, a bolodgásg meg bent maradjon.

Nos, az öreg autóknál jellemzően már mind a kettő elég viseltes állapotba kerül.

Így a derék urak egy kivágják a szélvédőt, (átvágva a még tartó ragasztót) kiemelik, és letakarítják a szabaddá vált felületetket. (Mivel én telenyomtam felslegesen az egészet sziloplaszttal így engem ott akkor speciel utáltak mint a sz@rt.)

A letakarítás esetemben különösen üdvözítő volt, mert kis felületi rozsda meg is jelent, az üveg alatt. Csiszolás és alapozgatás után ment is vissza a szélvédő. Az új gumikerettel és a még illatos ragasztó így úgy sejtem hosszú időre nem lesz gond vele :)

-Önindító-
...a gaz.
 

Volt már vele gubanc jószerivel. Egszer leszaggattam a vezérlőkábelt majd idegesen vettem tudomásul, hogy sz@r ez ahogy van. De előtte a mágnes tekercsen lévő komoly adag rozsda nehezítette meg az életemet. Legutóbbi alkalommal, egy csoki tette lehetetlenné a motor meleg indítását (pl piros lámpánál lefulladás utáni újraindítás).
Azóta se tudjuk, hogy annak a csatlakozónak egyáltalán miért kell ott lennie. De ott van és rossz. (...volt amíg ki nem cseréltük)

VÉRprofi vagyok autóbetolásban!

-Sportkipufogó-
Hát az úgy volt, hogy kell egy új hang. Új hang öreg autók esetében megszokott jelenség, hogy valami ami eddig nem nyekergett az már teszi. Axióma.

Csakhogy ez a hang a motor felöl jött, és az elején még kellemes duruzsolásnak hallatszott. Aztán nem kellemes duruzsolássá vált, végül a zenebona addig erősödött, míg egy az egyben hallottam, amint a leürítő szelepek egyenként ürítik a hengereket. Csillapítás nélkül ez azért annyira nem kellemes.

Gondolataimban, már teljes motor generálozást vízionáltam, mikor kiderült, hogy csak a tömítés adta meg magát, és egy filléres javítással megúszom.

Öröm az ürömben, hogy a fogyasztása az autónak 10 literről leZUHANT 6 literre, köszönhetően a folytás lecsökkenésének, másrészt annak, hogy ha nyomtam neki, ordított mint a fába szorult féreg.

-Szelepfedél, olajbetöltő kupak-
Ottó motorok működési elve megvan? Ha nincs felesleges is tovább olvasni.
Ismét tömítettségi problémánk volt, ellenben most nem a hang folyt ki az autóból, hanem az olaj a motoból. Egész pontosan a motor tetejéből.
Csere.
Illetve a motor már nem túl jó állapotát jelzi az, hogy a utángyártott, nem túl jó minőségű kupakot a motor 2 hónap alatt legyilkolta, és köpte amellett (is) az olajat magából.

Dőlt kifelé a cucc, ahol nem szégyellt. Eddig. Vizuális ingerrel tette a szerelő vonzóbbá a végeredméynt, mert megtisztítva szerelte vissza a fedelet, így az tiszta, és látni lehet hogy hol folyik az olaj... Jelzem: 100 km után sehol :)

 

-Kormány-
Elirányítottak egy futóműveshez.
Így ennek a résznek majd folytatása következik.

 

Ez a pár apróság 35 ezer pénzbe volt. De újra tudunk autózni aggódás nélkül. No hát nem megérte?

Szólj hozzá!

Címkék: dromedár


A bejegyzés trackback címe:

https://divi.blog.hu/api/trackback/id/1261189

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Ikarus projekt

süti beállítások módosítása