NKH = Nemzeti Közlekedési Hatóság.
A 'zelőzmény: Levelezés a KHEM-mel #1
Közlekedési minisztériumos urafi bátorított, hogy essetleg ne őt maceráljam a kérdésekkel, hanem az illetékes hatóságot...
Az NKH régiókba szerveződő hatóság; ennek következtében van egy "központi hivatal", és van egy "Közép Magyarországi" hivatal. Írtam mind a kettőnek, biztos-ami-biztos.
Ide jönne az a levél ami eltűnt a legutóbbi formázás során... |
És a válasz:
Címzett: _____ _____ A járművek átalakításának feltételeit a többször módosított és kiegészített 5/1990.(IV.12.) KöHÉM rendelet írja elő. A rendelet alkalmazásában jármű átalakítása a már forgalomba helyezett jármű olyan megváltoztatása, amely a típusbizonyítványban, összeépítési engedélyben vagy a korábbi átalakítási engedélyben meghatározott adat, illetőleg közlekedésbiztonsági, vagy környezetvédelmi jellemző módosulását eredményezi, valamint a gépkocsi alvázának (az alváz szerepét betöltő, alvázszámot viselő szerkezeti elemének) cseréje. A jármű átalakításához szükséges előzetes engedélyt a Nemzeti Közlekedési Hatóság lakhely (telephely) szerint illetékes Regionális Igazgatóságától kell a jármű tulajdonosának kérni. A kérelem benyújtásakor a jármű tulajdonjogát igazoló okiratot be kell mutatni. Ezek lehetnek pl. a jármű forgalmi engedélye, adás-vételi szerződés, stb. A kérelemhez csatolni kell az elbíráláshoz szükséges műszaki dokumentációt 2 példányban. A dokumentáció elkészítésére olyan szakember jogosult, aki gépész üzemmérnöki, gépészmérnöki, közlekedési üzemmérnöki, vagy közlekedésmérnöki oklevéllel rendelkezik. A dokumentációnak mindkét példányon tartalmaznia kell a tervező nevét, képesítését, oklevelének számát és eredeti aláírását. Az engedélyező hatóság amennyiben azt szükségesnek tartja a kérelmező költségére külső szakértőt is igénybe vehet. Az előzetes átalakítási engedély birtokában az átalakított járművet időszakos műszaki vizsgálatra kell állítani a Nemzeti Közlekedési Hatóság vizsgálóállomásán. A műszaki vizsgán át kell adni az átalakítási engedélyt, a jóváhagyott műszaki dokumentációt, továbbá az engedélyező hatóság által előírt további okmányokat. Amennyiben kérelmére elutasító határozat születik, úgy az a 2004. évi CXL. törvény értelmében megfellebbezhető. Tájékoztatom továbbá, hogy a regisztrációs adóról szóló módosított 2003. évi CX. törvény értelmében a lakógépkocsivá történő átalakítás esetén a jármű a törvény hatálya alá esik, ezért a hengerűrtartalomtól és a környezetvédelmi besorolástól függő regisztrációs adó megfizetésére lesz köteles. Az adó mértékét a VPOP állapítja meg a jármű átalakításával egyidőben. Felhívom azonban szíves figyelmét, hogy az IKARUS 280 típusú gépkocsi hossza 16,5 méter. A többször módosított és kiegészített 6/1990.(IV.12.) KöHÉM rendelet 5.§ (3) és (4) bekezdése értelmében tehergépkocsi, illetve lakógépkocsi ilyen hosszúságot nem érhet el. Mivel a jármű autóbusz jellege a szóban forgó átalakítás során megszűnne, ezért az Ön által kért átalakítás nagy valószínűséggel nem engedélyezhető. Kérem tájékoztatásom szíves tudomásul vételét. Budapest, 2008.?.?. ___ ______ |
Nos: jajj.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.