Miről szól ez?

Egy buszról, aki egy Ikarus 280-as. Egy autóról akit Dromedárnak hívnak, meg rólam, aki szeret magáról beszélni.

Dromedár hibalista

Nagy:
- Fényezésen átütött a rozsda
- Mindenhol máshol is átütött a rozsda
- Valahol folyik a hűtővíz
- Állandóan elpukkan a tompított biztosíték
Kicsi:
- Basszusnál zörög a műszerfal :)
- Vízlehúzó gumi kikeményedett
- Ajtó körüli gumi szintén

Kategóriák

Hova lista

  • Debrecen / Nagytemplom
  • Szeged / Dóm
  • Budapest / Parlament
  • Budapest / Bazilika
  • Budapest / Vár / Sikló
  • 9 lukú híd
  • M.o. Hegyeshalom (nincs ott semmi)
  • Hévíz
  • Kékestető
  • Ópusztaszer / Feszty körkép
  • Pécs / török izgalmak
  • M.o. Egy csikós (plusz pontért)
  • Egri vár
  • Esztergom a vonatok miatt
  • Dunakanyar
  • Aggteleki cseppkőbarlang
  • Balaton (csak mert)
  • Tihany
  • Hortobágyi Nemzeti Park
  • Sirok
  • Sümegi vár
  • Győr
  • Sopron
  • Kőszeg
  • Lillafüred
  • Keszthely
  • Orfű

2009.01.07. 11:26 Divi

Így fényezz autót - festés & összeszerelés

Üdv all!

Meg vagyok illetődve, és egyben szégyenben vagyok.
Meg vagyok illetődve, mert totál brutál ahogy kinéz. Büntet, aláz, oktat.
Szégyenben, mert nincs a fényezés folyamatáról képi bizonyíték, így nincs csinos képecske a szöveg mellett, de legalább lesz "tessék-lássék" részleg a bejegyzés alján.

A Fényezés:

Tudniillik, hyog ez az egész folyamat legrövidebb ideig tartó, de leglátványosabb része. Kvázi 2 hónapot bénáztam azért, hogy 3 óra alatt le legyen fújva az egész.

  • Végy egy autót ami már előzőleg le van fújva szórógittel. Csiszold le, hogy ne legyen érdes a felülete.
  • Végy egy kompresszort
  • Kell még egy szórópisztoly
  • és Festék

Az első és legfontosabb feladat: zsír- és pormentessé kell varázsolni az autó felületét. Tehát mosogatószer és bicepsz.

Összkeverjük a festéket, az aktivátort, és a higítót egy akármilyen, de tiszta edényben, majd a festékszűrőn keresztül beleöntjük a festékszóró tartályába.  Ha ez meg van akkor csatlakoztassuk a kopresszorhoz, és végezzünk tesztfújást.
Ennek az a lényege, hogy ne az autó felületén szembesüljünk azzal, hogy rosszul állítottuk be a festékszóró fejét, és hogy azt a színt kaptuk-e, amit szerettünk volna.
Mi erre a kedvenc autószerelőm fémpolcait használtuk, és ott volt szerencsém próbálgatni a helyes kézmozdulatot is.

Kezdőknek javasolt, hogy ne akarják 1 körben lefesteni az autót, mert akkor tuti, hogy meg fog folyni a festék. Ugye ez akkor történik meg, amikor egy pontra túl sok festék kerül és nem tud mind megtapadni. Ezért azt a tanácsot kaptam, hogy 2-3 körben fújjam le az autót, mindig csak egy kicsivel fedjen jobban mint előzőleg. Így is tettem, nem is folyt meg sehol.

Itt egy picit bonyolítanék a történeten, mert nem volt az olyan egyszerű, hogy lefújom az autót és slussz. Ugyanis és azt szerettem volna, hogy a lökhárító és a elején lévő Fordos hűtőmaszk is fekete legyen, azok meg nem vasból hanem műanyagból vannak.(Nem beszélve a tükrökről.) Hogy ez miért baj? Azért mert a festéket amit használtam úgy "tervezték", hogy FÉMen tapadjon meg, nem pedig műanyagon. Ha műnyagra fújom lefolyik, és egyébként se tapad meg. Az okos emberek erre a problémára találták ki a műanyag alapozót. Ezzel a festék felhordása előtt le kell fújni a műanyagokat, száradás után lehet küldeni rá a festéket. (Fél órás kitérő, nem nagy szám.)

Az alapozó felhordása pont ugyanúgy történik, mint a festéké, tehát előtte a műnyagokat le kell takarítani, utána a festékszóróba belöntjük az alapozót, ami egy ezüstös olajos kinézetű anyag. Fújás után nagyon alaposan mossuk ki a festékszóró tartályát, mert ha egy pici is bennemarad a tartályban, akkor az utána következő festéket elszínezni.

A fújás gyerekjáték; Nyomod a piszolyon a ravaszt -> jön a festék, te meg mint hülye jobbra-balra vagy épp  fel-le mozgatod a kezed. A kihívás benne egyedül az, hogy a tetőt is lefújd úgy, hogy nem érsz hozzá az autó oldalához.
Létrán állva, kinyújtott karral, az autó fölé hajolva 2 perc után minden nehéz.

Bár logikus, de elmondanám, hogy ne egyszerre keverjük be az összes festéket, hanem csak annyit, amennyi belefér a festékszóró tartályába. (és lehetőleg ne színültig legyen)

A festék száradási ideje 20 perc körül van, ezalatt az idő alatt nagyon nem szabad porolni se az autónál, se a környékén. A kötési idő jóval több, a teljes szilárdságot körül-belül 1 hét alatt éri el. Na ez nem azt jelenti, hogy ha nem várod ki az egy hetet, akkor az első bukkanó után foltokban fog leesni az egész, hanem azt, hogy 1 hétig lehetőleg ne mosd, ne nagyon kaparászd a felületét. De másnap már járhatsz-kelhetsz vele.

 

Összeszerelés:

Könnyed utójáték. Persze ezt is el lehet bonyolítani, ha faszán elhagyod az összes csavart, a műanyag "bizgentyűkről" nem is beszélve.
Visszakerülnek a fényszórók, felkerülnek újra (az immáron) fekete löhárítók. Oldal indexek, killincsek, gumikéderek, kiegészítők, nem tudok ebből a fázisból izgalmas momentumról beszámolni. Fél nap szentségelés és keresgélés. De végén:

 

Összeállt a mű:

Ilyen volt: Fehér, itt-ott rozsdás, semmilyen.
Ilyen lett. Fekete harapós, és tiszteletet parancsoló. Öreg autó, nem vén autó.
Erdős fotó, továbbá jó hosszú

Mi az ott, fekete lyuk?
(Szar képhez szar poén!)

Vasútállomáson pózolunk.
De még hogy pózolunk!
Erdős keresztbefordulós.
És végül egy vagánykodós kép.

 

Így fényezz autót:

  1. Fényeztél már?
  2. Kellékek egy autó lefényezéséhez
  3. Kellékek egy autó lefényezéséhez #2
  4. Kezdeti izgalmak
  5. Gittelés
  6. Szórógitt
  7. Festés & összeszerelés

 

Szólj hozzá!

Címkék: dromedár


A bejegyzés trackback címe:

https://divi.blog.hu/api/trackback/id/tr30863121

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Ikarus projekt

süti beállítások módosítása