Üdv all!
Meg vagyok illetődve, és egyben szégyenben vagyok.
Meg vagyok illetődve, mert totál brutál ahogy kinéz. Büntet, aláz, oktat.
Szégyenben, mert nincs a fényezés folyamatáról képi bizonyíték, így nincs csinos képecske a szöveg mellett, de legalább lesz "tessék-lássék" részleg a bejegyzés alján.
A Fényezés:
Tudniillik, hyog ez az egész folyamat legrövidebb ideig tartó, de leglátványosabb része. Kvázi 2 hónapot bénáztam azért, hogy 3 óra alatt le legyen fújva az egész.
- Végy egy autót ami már előzőleg le van fújva szórógittel. Csiszold le, hogy ne legyen érdes a felülete.
- Végy egy kompresszort
- Kell még egy szórópisztoly
- és Festék
Az első és legfontosabb feladat: zsír- és pormentessé kell varázsolni az autó felületét. Tehát mosogatószer és bicepsz.
Összkeverjük a festéket, az aktivátort, és a higítót egy akármilyen, de tiszta edényben, majd a festékszűrőn keresztül beleöntjük a festékszóró tartályába. Ha ez meg van akkor csatlakoztassuk a kopresszorhoz, és végezzünk tesztfújást.
Ennek az a lényege, hogy ne az autó felületén szembesüljünk azzal, hogy rosszul állítottuk be a festékszóró fejét, és hogy azt a színt kaptuk-e, amit szerettünk volna.
Mi erre a kedvenc autószerelőm fémpolcait használtuk, és ott volt szerencsém próbálgatni a helyes kézmozdulatot is.
Kezdőknek javasolt, hogy ne akarják 1 körben lefesteni az autót, mert akkor tuti, hogy meg fog folyni a festék. Ugye ez akkor történik meg, amikor egy pontra túl sok festék kerül és nem tud mind megtapadni. Ezért azt a tanácsot kaptam, hogy 2-3 körben fújjam le az autót, mindig csak egy kicsivel fedjen jobban mint előzőleg. Így is tettem, nem is folyt meg sehol.
Itt egy picit bonyolítanék a történeten, mert nem volt az olyan egyszerű, hogy lefújom az autót és slussz. Ugyanis és azt szerettem volna, hogy a lökhárító és a elején lévő Fordos hűtőmaszk is fekete legyen, azok meg nem vasból hanem műanyagból vannak.(Nem beszélve a tükrökről.) Hogy ez miért baj? Azért mert a festéket amit használtam úgy "tervezték", hogy FÉMen tapadjon meg, nem pedig műanyagon. Ha műnyagra fújom lefolyik, és egyébként se tapad meg. Az okos emberek erre a problémára találták ki a műanyag alapozót. Ezzel a festék felhordása előtt le kell fújni a műanyagokat, száradás után lehet küldeni rá a festéket. (Fél órás kitérő, nem nagy szám.)
Az alapozó felhordása pont ugyanúgy történik, mint a festéké, tehát előtte a műnyagokat le kell takarítani, utána a festékszóróba belöntjük az alapozót, ami egy ezüstös olajos kinézetű anyag. Fújás után nagyon alaposan mossuk ki a festékszóró tartályát, mert ha egy pici is bennemarad a tartályban, akkor az utána következő festéket elszínezni.
A fújás gyerekjáték; Nyomod a piszolyon a ravaszt -> jön a festék, te meg mint hülye jobbra-balra vagy épp fel-le mozgatod a kezed. A kihívás benne egyedül az, hogy a tetőt is lefújd úgy, hogy nem érsz hozzá az autó oldalához.
Létrán állva, kinyújtott karral, az autó fölé hajolva 2 perc után minden nehéz.
Bár logikus, de elmondanám, hogy ne egyszerre keverjük be az összes festéket, hanem csak annyit, amennyi belefér a festékszóró tartályába. (és lehetőleg ne színültig legyen)
A festék száradási ideje 20 perc körül van, ezalatt az idő alatt nagyon nem szabad porolni se az autónál, se a környékén. A kötési idő jóval több, a teljes szilárdságot körül-belül 1 hét alatt éri el. Na ez nem azt jelenti, hogy ha nem várod ki az egy hetet, akkor az első bukkanó után foltokban fog leesni az egész, hanem azt, hogy 1 hétig lehetőleg ne mosd, ne nagyon kaparászd a felületét. De másnap már járhatsz-kelhetsz vele.
Összeszerelés:
Könnyed utójáték. Persze ezt is el lehet bonyolítani, ha faszán elhagyod az összes csavart, a műanyag "bizgentyűkről" nem is beszélve.
Visszakerülnek a fényszórók, felkerülnek újra (az immáron) fekete löhárítók. Oldal indexek, killincsek, gumikéderek, kiegészítők, nem tudok ebből a fázisból izgalmas momentumról beszámolni. Fél nap szentségelés és keresgélés. De végén:
Összeállt a mű:
Így fényezz autót:
- Fényeztél már?
- Kellékek egy autó lefényezéséhez
- Kellékek egy autó lefényezéséhez #2
- Kezdeti izgalmak
- Gittelés
- Szórógitt
- Festés & összeszerelés
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.