Miről szól ez?

Egy buszról, aki egy Ikarus 280-as. Egy autóról akit Dromedárnak hívnak, meg rólam, aki szeret magáról beszélni.

Dromedár hibalista

Nagy:
- Fényezésen átütött a rozsda
- Mindenhol máshol is átütött a rozsda
- Valahol folyik a hűtővíz
- Állandóan elpukkan a tompított biztosíték
Kicsi:
- Basszusnál zörög a műszerfal :)
- Vízlehúzó gumi kikeményedett
- Ajtó körüli gumi szintén

Kategóriák

Hova lista

  • Debrecen / Nagytemplom
  • Szeged / Dóm
  • Budapest / Parlament
  • Budapest / Bazilika
  • Budapest / Vár / Sikló
  • 9 lukú híd
  • M.o. Hegyeshalom (nincs ott semmi)
  • Hévíz
  • Kékestető
  • Ópusztaszer / Feszty körkép
  • Pécs / török izgalmak
  • M.o. Egy csikós (plusz pontért)
  • Egri vár
  • Esztergom a vonatok miatt
  • Dunakanyar
  • Aggteleki cseppkőbarlang
  • Balaton (csak mert)
  • Tihany
  • Hortobágyi Nemzeti Park
  • Sirok
  • Sümegi vár
  • Győr
  • Sopron
  • Kőszeg
  • Lillafüred
  • Keszthely
  • Orfű

2008.10.24. 23:27 Divi

Ikarus - Az alapkoncepció

Hello, ti itt mind!

A blog létrejöttének célja, hogy önmagam és a világ számára dokumentáljam, jelenkori életem nagy álmát, ami nem más, mint egy öreg, kivénhedt busz (Nevezetesen egy Ikarus 280) felújítása és egyben átépítése lakóbusszá.

Kevésbé tömören megfolgalmazva, minden vágyam, hogy vásároljak egy régi csuklós buszt, amik közül még rengeteg odakint szaladgál az utakon, a Volán társaságoknál, leállítsam valahol jó hosszú időre, és közben minden csavart és kapcsolót átnézzek, megjavítsak, pótoljak, megszépítsek és összerakjak, olyanná mintha csak újonnan gurult volna az gyárkapun.

Álomnak elég nagy, feladatnak még nagyobb. rengetek feltételt szatam, hogy milyennek kell lennie, aztán persze az anyagiak eldöntik, hoyg mi is valósul meg belőle.

  • Legyen önjáró, minden fődarabja proléma nélkül alkalmas legyen arra, hogy akár egyhuzamban több száz kilométert menjen.
  • Legyen egy luxus garzon lakás
  • Forduljon új, mint átépítetlen társai. (Erre azért is térek ki, mert a csuklórész önmagában annyi feljtörést oozott mint az busz összes többi része eggyüt véve)
  • Mobil közmű kell, ráadásul olyan, ami egy hosszabb úton se követel áldozatokat.
    Áram (12V, 230V), Víz, szennyvíz, rekeszek szemétnek, Internet. A gázzal működő eszközöket megpróbáljuk dízellel működő eszközökre cserélni, ilyen lesz például a busz fűtése is)
  • ...tehát járó motor nélkül is legyen melegvíz, és fűtés.
  • Legyen sokkal jobb a hőszigetelése mint egy mezei busznak.
  • Legyen benne konyha, fürdő. Le ülhessen ültetni valahova egy pár embert kényelmesen, nem nyomorogva.

Hát szép lesz. mindezt egy buszba belepréselni. Műszakilag az Ikarus egy kipróbált, megbízható darab, persze ha karban van tartva, és "rendben" van. No hát egy olyan 280-as Ikarust ami rendben van, nem adnak el, így szép meló lesz még összehekkelni, hogy el merjen indulni az ember külföldre.

Apropó külföld: A cél a világuralom.

No hát ez a nagy álom. Magamról anynit, hogy informatikával foglalkozom, és rendszergazda vagyok. Nem túl erős fizikumú, és nincs gyakorlatom sem lakatolásban, heggeszteni még életmben nem heggesztettem, és amíg  el nem kezdtem kutatni a a témábn, addig egy halom szerszámról nem is tudtam, hogy egyáltalán létezik.
De elképzelésem szerint, a lakatosnak is pont annyi keze van mint nekem. Semmi se lehetetlen, csak akarni kell. NNNa ezért jött létre ez a blog. :)

 

Szólj hozzá!

Címkék: ikarus


A bejegyzés trackback címe:

https://divi.blog.hu/api/trackback/id/tr69730524

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Ikarus projekt

süti beállítások módosítása