Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

Miről szól ez?

Egy buszról, aki egy Ikarus 280-as. Egy autóról akit Dromedárnak hívnak, meg rólam, aki szeret magáról beszélni.

Dromedár hibalista

Nagy:
- Fényezésen átütött a rozsda
- Mindenhol máshol is átütött a rozsda
- Valahol folyik a hűtővíz
- Állandóan elpukkan a tompított biztosíték
Kicsi:
- Basszusnál zörög a műszerfal :)
- Vízlehúzó gumi kikeményedett
- Ajtó körüli gumi szintén

Kategóriák

Hova lista

  • Debrecen / Nagytemplom
  • Szeged / Dóm
  • Budapest / Parlament
  • Budapest / Bazilika
  • Budapest / Vár / Sikló
  • 9 lukú híd
  • M.o. Hegyeshalom (nincs ott semmi)
  • Hévíz
  • Kékestető
  • Ópusztaszer / Feszty körkép
  • Pécs / török izgalmak
  • M.o. Egy csikós (plusz pontért)
  • Egri vár
  • Esztergom a vonatok miatt
  • Dunakanyar
  • Aggteleki cseppkőbarlang
  • Balaton (csak mert)
  • Tihany
  • Hortobágyi Nemzeti Park
  • Sirok
  • Sümegi vár
  • Győr
  • Sopron
  • Kőszeg
  • Lillafüred
  • Keszthely
  • Orfű

2009.10.02. 19:16 Divi

PÁV - Pálya Alkalmassági Vizsgálat

Tekintve, hogy ez a blog legolvasottabb bejegyzése, gondoltam javítok rajta, hogy pontosabb képet adjon mi vár azokra akik PÁV II-t szeretnének...

-------------------

Helló-Helló

Mindenki számára ismeretes, hogy 7,5 tonna össztömeget meghaladó teherautót csak PÁV 3 birtokában vezethet.
Buszhoz, taxihoz, trolihoz PÁV 2 kell.
Megkülönböztető jelzést használó autóhoz meg PÁV 1.

A vizsgálatot a Nemzeti Közlekedési Felügyelet végzi, Budapest 8. kerületében, a Vajdahunyad utcában. Minután sikeres vizsgát tettem, és visszatekintek a folyamatra, azt gondolom az éppelméjűség eme intézményesített vizsgája meglepő módon NEM HÜLYESÉG!
Amikor jelentkeztem, még azt gondoltam, hogy ez is csak egy újabb módja, hogy lehúzzák az embert valamilyen nevetséges indokra hivatkozva, majd sok ezer forintért megnézik, hogy 10 alkalomból hányszor tudsz hatost dobni...(mindezt persze egy hetvenes években felújított 100 éves épület alagsorban, ahol a tetőn látszanak fűtéscsövek minden retkes, és minden ott dolgozó utál téged... ismerünk ilyet.) És nem, messze nem!
Lassan kezdem azt hinni az NKH-ról, hogy egy olyan szervezet, ami tényleg teljesíti a feladatait, teszi a dolgát.

Leszögezném, Külföldi példát nem ismerek, így összehasonlítani nem tudom a magyar módival. Annyi bizonyos, hogy a PÁV az magyar találmány. Egy külföldi átkamionozhat Magyarországon PÁV vizsga nélkül, de egy magyar nem vezethet teherautót ha nincs meg neki a dokument.

Remélem, hogy más országokban is létezik egy PÁV-hoz hasonló vizsgálat.
 

Az eljárás lényege annyi, hogy akinek rosszak a reflexei, vagy nem tud hosszan  koncentrálni, fáradékony, vagy éppen elmebeteg, arra ne szabadjon egy 7 és fél tonnás guruló instant halálgépet rábízni. Logikus nem?

A teszt 2 fő részből áll:

 - Gépi teszt
 - Pszihológussal való beszélgetés

Gépi teszt:
A gép kicsit hasonlít egy játéktermi szimulátorokhoz.
Szemben veled van egy nagy átmérőjű monitor, kicsit lejjeb a könyklőbe van építve 7 gomb és egy másodlagos monitor.


A könyöklő alá rejtve van a kormány rúd, amire rá lehet pattintani a kormánykereket, akkor amikor szükségessé válik.
Van 2 joystick is. Azok gondolom a legerősebb PÁVhoz kellenek, úgy mint a paravánon végighúzódó sárga ledsor. (Csak mert a ketes PÁV tesztelése folyamán során nem gyulladtak fel egyszer sem...)
Mindehhez jár egy fejhallgató is, amin egy nyugodt, lassú női hang adja az utasításokat, és magyarázza a monitoron látható információt.

Összesen:

  • 2 négyzet alakú gomb
  • 5 kör alakú gomb
  • 2 pedál
  • 1 fejhallgató
  • 2 monitor
  • (PÁV 1) 2 oldalsó ledsor
  • (PÁV 1) 2 joystick

Több mint elég kapcsoló, és inger érheti az embert így: Állat.


Az első teszt -szerintem- a tartós koncentráció készséget vizsgálja:

A másodlagos képernyőn megjelenik 4 egymástól nem sokban különböző, egyszerű alakzat, tőlük lejjeb egy ötödik alakzat, amire figyelni kell:

Ha a középső alakzat megegyezik a 4 felsőből valamelyikkel: fehér gomb.
Ha nem azonos akkor fekete gomb.
A feladat: amilyen gyorsan és pontosan csak tudod állapítsd meg, hogy a középső alakzat azonos-e vagy sem, a négy fentivel. Juss végig az ábrákon. Kevés, 10-15 különféle alakzat tűnik fel véletlenszerűen, de a feladat legalább 5 percig tart, és egy idő után baromi unalmassá válik. (Pont mintha autópályán mennél Szegedre...)

 

 


A következő feladat már huncutabb

Megkavarandó az embert, itt több forrásból érkeznek az ingerek (szem és fül), és minden végtag használatára szükség volt.

  • Ha a képernyőn színes KÖR jelent meg, akkor a padon a színnek megfelelő KÖR alakú gonbot kellett megnyomni.
  • HA egy NÉGYZET alakú fekete folt jelent meg akkor a bal PEDÁLt kellett lenyomni, Ha egy fehér alakú folt, akkor a jobb pedált.
  • Ha egy mély búgó HANG-ot hallasz akkor, a pulton a NÉGYZET alakú fekete gombot kellett megnyomni, ha magas hangot, akkor a fehéret.

Úgy összegabajodik az ember ahogy illik.

Első körben a saját ritmusodban kell végigmenned a gyakorlaton. Én még így is volt, hogy hibáztam. A második menetben pedig a gép diktálta a tempót... Én úgy éreztem, hogy 2 másodperc alatt 3 váltást kell lereagálni. Gyilkos.
Ha kapkodni kezdesz, elvesztél. Ha szétesik a figyelmed, összegabajodik, és onnan csak úgy tudsz kijutni, ha 3-4 jelet elengedsz, majd újra felveszed a ritmust, mindaddig amíg újra le nem maradsz. Behozni a lemaradást megpróbálni se érdemes.

 

Harmadik feladat a négyből:

Nyugodt, lazítós, sétakocsikázás. Az asszisztens által időközben felszerelt kormányt és a pedált használva végig kell vezetni egy "pályán" úgy hogy az általad vezetett pont mindvégig az úton maradjon.

Először te diktálod a sebességet a pedállal. (Én nagyjából félgázzal mentem...)
Utána a gép diktálja a sebessget. (végig padlógáz)
Majd megint te irányítod a sebességet is.



Ne reméljünk ennél részletgazdagabb grafikát :)

 


Kíváncsi lennék, hogy mit vizsgálnak ezzel a teszttel, de tartok tőle, hogy ha mindenki tudná, már nem lehetne letesztelni rá...
 

Az utolsó levezető feladat :egy kvíz.
Kvíz önmagadról, autóvezetési kúltúrádról, pár fogas kérdés az értékrendekről, a temperamentumodról, ilyesmiről.
"Felbosszant, ha két azonos sebességet tartó autó halad egymás mellett egy párhuzamos közlekedésre kijelölt útszakaszon."
"Elfogadhatónak tartom, ha dudával jelzem az közelekdéstársamnak nemtetszésemet."
Na ennél a két példánál rafináltabbak, de a szóhasználat és a természete a kérdéseknek ilyen.

És ezzel vége is volt a PÁV 2 gépi tesztjének.
 

a következő lépés az, agyturkász felkeresése! Egy pszihológus beszélget veled egy nyugodt szobában, és közben elvégezteti veled a "Szondi teszt"-et. Legalábbis annak egy rövidített változatát.
Közben kikérdez a családi htteredről, a gépjárművekhez fűződő érzelmeidről. Mire kell neked a PÁV amiért éppen harcolsz, stbstbstb. Megpróbál megismerni az alatt a kevés idő alatt amíg a tesztet csináljátok.

Kész.

Az eredmény a beszélgetés útán röviddel megszületik. Pozitív eredmény esetén egy fémszálas dombornyomott, szárazpecsétes oklevelet (határozatot) kap a versenyző, hogy "IGEN! Te nem vagy bolond." Negatív eredmény esetén, meg egy tájékoztatót a fellebezés menetéről.
Fellebbezni lehet, de nem érdemes. Aki nem megy át a teszten, az legközelebb aludja ki magát és úgy jöjjön! Ha pedig sokadszor sem képes átemenni, az könyörgöm: inkább tényleg ne üljön gépre!

Summa summarum:
A PÁV nem hülyeség, és nem is teljesíthetetlen, mivel széles köröknek nyitott vizsgálat, így akinek nincsenek komoly korlátai, kattanásai az nagy valószínűséggel átmegy.
Sok sikert! :)

15 komment

Címkék: én


A bejegyzés trackback címe:

http://divi.blog.hu/api/trackback/id/tr1001423547

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

Tourismo 2011.03.22. 19:43:29

Hello

Van valami e-mail elérhetőséged?
Te mennyire érezted nehéznek a PÁV2-öt. Én PÁV 3-on már voltam.

Köszi!

Divi 2011.04.08. 12:15:06

pacsot at vipmail pont hu-n megtalálsz :)

A PÁV2-t szerintem bárki, éppelméjű nem túl lassú, és kialudt ember le tudja tenni :)

Be kell valljam nem találtam egyáltalán nehéznek.

Tourismo 2011.06.08. 21:53:20

@Divi:

Csáó!!

Kedden voltam és sikerült a PÁV2. Egyszer kellett ismételni, mert sok volt a hiba szám.
Négy ábra(téglalapok), és alul változik, meg felel vagy nem megfelel. 10 órára mentem be 12 óra már jöttem ki!

Minden esetre sokat segített ez az oldal is ill. előtte a PÁv3.

ocsa85 2011.09.07. 21:30:13

Én most voltam PÁV 2-őn megítélésem szerint elég gyors voltam, sőt valamelyik feladatnál nem is lehet gyorsabban haladni csak ritmusba, nem is hibáztam, talán a képes feladat volt a legrosszabb és a végén azt mondták hogy lassú voltam....mehetek még1szer...olvastam valahol hogy ezt is tudják manipulálni. Erről van valakinek tasztalata?

szepigabi 2012.02.15. 14:29:33

Hali sziasztok! most voltam én is PÁV2-n. Megmondom az őszinte véleményt: elég pénz szaga van a dolognak. Kicsit paráztam tőle mert nincsenek vadászgép pilóta reflexeim, meg is csúsztam, a többiek kb. 1-1.5 órát voltak bent engem 1 órán belül le zongorázott a gép, nekem a PÁV3-hoz képest túlzottan gyors volt a teszt. Persze nem elrettenteni szeretnék senkit a feladatok nem teljesíthetetlenek csak jó reflex + gyorsaság, ugyanis ha így ha úgy közel 100 ember élete van a kezedben! Csak közel 6 éves TGK vezetői multal nem értem miért így állapítják meg az emberről hogy idióta a vezetéshez avagy sem.

sanya25x 2012.06.13. 21:25:39

Hali sziasztok!2010-ben voltam először PÁV2-ön sajnos nem sikerült pedig visszahívtak javításra de sajnos úgy sem jött össze.:(Most megyek PÁV3-ra és elég jól parázom meg már csak ez van hátra,az lenne a kérdésem hogy mekkora nehézségi különbség van a PÁV2 és a PÁV3 között?Előre is köszi segítségeteket!

Divi 2012.06.14. 16:36:58

Jó kérdés. Én ugye már 3 éve voltam, elképzelhetőnek tartom, hogy már nem is azok a feladatok vannak, mint annó voltak.
Amennyire én tudom, a PÁV2 és 3 között ...picit lazábbak az elvárások, és 1 feladattal kevesebbet kell csinálni.

arnoldner 2012.07.14. 15:22:12

sziasztok, én tegnap voltam páv2-őn megkaptam határozatlan időre, egyet értek Divi-vel :) sok sikert hozzá mindenkinek

Divi 2012.07.17. 13:46:02

Gratulálok!
Mennyire aktuális még ez a bejegyzés? Változtattak a vizsgálati módszeren?

arnoldner 2012.07.17. 14:52:19

annyival egészíteném ki hogy ezekhez még hozzájön 1 rövidtávú memória teszt felvillan a képernyőn egy forgalmi szituáció és tesz fel róla a gép 3 kérdést ez úgy 15-20 kép és hozzá 3 kérdést tesz ki, de ennél sztem nincs is könnyebb feladat, ettől függetlenül teljesen helytálló a leírásod :) én annyit fűznék hozzá hogy minden kipihent épp elméjű és figyelmes ember megtudja csinálni a 2-est és a 3-ast, mondjuk elém a pszichológus nem tett ki képeket h válasszak csak kérdezgetett:)

Mikrobi 2012.10.25. 23:11:01

Ezekre lehet jelentkezni brahiból is? Úgy, hogy az embernek nincs rá szüksége, csak meg akarja méretni magát?

Divi 2012.10.26. 09:02:40

Természetesen.
Nem tudom épp mennyi a díj, de nem olyan egetverően magas.

bohusek 2013.10.14. 09:55:47

Szia! Nem tudom,él e még ez a blog.Én még 89' ben csináltattam meg a PÁV 3 mat,Egyből sikerült.Az lenne a kérdésem,hogy már az új jogsiba már nincs bele írva,hogy tudom igazolni? És érvényes e még? Üdv.Bohusek

Divi 2013.10.14. 23:42:41

Legjobb tudomásom szerint "visszavonásig érvényes". Így hacsak nem hasalsz el valami komoly egészségügyi vizsgálaton, vagy nem ütsz el egy buszmegállónyi embert, akkor nem fogják visszavonni :)

Én úgy udom, hogy fénymásolat kell az okmányról. Elég fapados megoldás. és azért kérdezz rá te is, mert nem vagyok 1100%-ig biztos benne

Ikarus projekt